Var köper man fiskeläder byxa och jacka typ m59 eller likvärdigt behöver inte vara vattentät för då andas dom inte.Til rimliga priser.Ge mig gärna en adress som man kan skicka efter kläder.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fiskekläder
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inläggVar köper man fiskeläder byxa och jacka typ m59 eller likvärdigt behöver inte vara vattentät för då andas dom inte.Til rimliga priser.Ge mig gärna en adress som man kan skicka efter kläder.sigpic
-
Vattentät innebär inte att kläderna inte andas, förutsatt att du inte syftar till "moderna" material som exempelvis galon... Det finns massor av fina grejer som är vattentäta och andas VÄLDIGT mycket bättre än exempelvis m59'ans tunga och täta bomullstyg. Vill du ha tag på riktiga grejer (goretex och dess kusiner, tremänningar och andra avlägsna släktingar) finns det exempelvis på outnet.se, naturkompaniet.se eller addnature.se, alternativt eBay. Vill du satsa på oldschoolprylar finns det ju på närmsta överskottsbolag eller garderoben.se.
Ett schysst ställ i modernt material är Rapala ProWear, långa jackan och byxorna med hängslen. Hela kittet går på dryga 2000.
Kommentera
-
Tjena, kapar tråden. Är på gång att uppdatera garderoben med nåt par fiskebyxor som man inte behöver vara rädd om.
Är lite sugen att beställa ett par m90 brallor. Är det någon här som har nåt att säga om dom? Hur är dom i storlek? Hållbara? Varma?
Annars får det duga med m59 brallorna (dom är ju bara gröna iaf). Har haft ett par för längesedan och vill minnas att jag gillade dom. Samt att dom typ är gratis.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bomber_5000 Visa inläggTjena, kapar tråden. Är på gång att uppdatera garderoben med nåt par fiskebyxor som man inte behöver vara rädd om.
Är lite sugen att beställa ett par m90 brallor. Är det någon här som har nåt att säga om dom? Hur är dom i storlek? Hållbara? Varma?
Annars får det duga med m59 brallorna (dom är ju bara gröna iaf). Har haft ett par för längesedan och vill minnas att jag gillade dom. Samt att dom typ är gratis.
Jag använder denna byxa och är utomordentligt nöjd med den. Den piskar i alla avseenden m/90 med hästlängder. Har anvvänt min beskärda del av m/90 och möjligen kan jag sträcka mig till att m/90-P är en hyfsad byxa, men inte ens den går upp mot de flesta civila modeller.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Floodster Visa inlägghttp://butiken.wollmars.com/product.asp?product=472
Jag använder denna byxa och är utomordentligt nöjd med den. Den piskar i alla avseenden m/90 med hästlängder. Har anvvänt min beskärda del av m/90 och möjligen kan jag sträcka mig till att m/90-P är en hyfsad byxa, men inte ens den går upp mot de flesta civila modeller.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bomber_5000 Visa inläggOk. Vad är det som är dåligt med den? Dålig kvalité eller är det nåt annat som är dåligt? Jag är lite tveksam mot byxor i gortex liknande material. Några andra förslag?
Jag vill förtydliga: Så länge byxa m/90 är relativt ny är det en bra byxa för friluftsliv och övrig naturverksamhet, men den tappar snabbt och har du tvättat den en gång är det kört.
Jag vet inte vad du har för kontakter men vad jag kunde hitta lite snabbt så är nypriset ungefär det samma och då är valet, för mig, tämligen enkelt. Hade du tänkt satsa på begagnade m/90 så kan du lika gärna satsa på ett par gamla mysbyxor vad det gäller vattenavstötning.
Kommentera
-
Senast ändrad av supratress; 2009-11-15, 13:49.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
|
44 svar
9 204 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-29, 21:48 | ||
Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36