Är Geoff Anderson något att satsa på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är Geoff Anderson något att satsa på?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Funderar på att skaffa Aquavent jacka och byxa från Normark istället för Geoff Andersson. Kostar mycket mindre men undrar först om någon varit nöjda med detta plagg?
    Har en polare som skaffade ett sånt ställ förra året å han e ialla fall nöjd. Hade själv ett ställ hemma men bytte till Geoff. Varför? Känns lite mer gediget än det andra som känns betydligt tunnare och inte lika slitstarkt.

Kommentera

Jag kör aquaventjacka. Vadarjackan då. Har stått några dar o fiskat lax i hällregn och enda vattnet som kom in, berodde inte på regnet. Jäkligt bekväm oxå. Däremot så gillade jag inte fickorna på långa modellen. Dragkedja, åt bägge hållen, har jag för. Hur som helst, har man nåt i dom fickorna och glömmer stänga dom,tack o adjöss med det....
      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Det finns två modeller att välja mellan vad gäller Ursus-byxan. Med eller utan neopren i baken och på knäna. Själv har jag Ursus 2 MED neopren och har aldrig blivit våt trots att jag sitter mycket i båten.
        Har även Dozer 2 och är helnöjd med stället.

KÖP!!! Det är värt varenda krona, trots priset.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikehunter2 Visa inlägg
          Det finns två modeller att välja mellan vad gäller Ursus-byxan. Med eller utan neopren i baken och på knäna. Själv har jag Ursus 2 MED neopren och har aldrig blivit våt trots att jag sitter mycket i båten.
          Har även Dozer 2 och är helnöjd med stället.

KÖP!!! Det är värt varenda krona, trots priset.
          Tror inte att Neoprenen finns att köpa längre (till urus-2), fast finns den så är det väl ok.

Finns den inte så finns det bra mycket bättre byxor att köpa, t ex sådana som man kan använda utan att bli blöt i. Fast om man inte är ute när det regnar, så är dom helt ok.

Mina byxor (utan neopren) klarar max 30 minuter på en blöt toft. Mina jaktbyxor från fjällräven med Hydraticmembran klarar en heldag i roddbåt... med ösregn! Det är skillnad.

Får däremot säga att jag är ganska nöjd med jackan. Eftersom man inte utsätter den för samma påfrestningar som byxorna så är den torr även efter en dags regnande. muddarna i ärmarna är bra och justeringen av huvan är också riktigt bra. Skulle dock inte ha på mig den om jag skulle ut en vecka i fjällen med ryggsäck.

Om man tittar på reklamen så har dom satt högt betyg på vindtäthet och andning, men inte lika högt i vattentäthet. För det priset så borde den även klara vattentätheten.

/D

Kommentera

Kör med nya Geoff Anderson stället. Jävligt sköna, andas bra och tål regn bra. Tycker kanske att dom skulle vara lite mer stryktåliga längst ner på benen. Har fått lite slitagehål på brallorna fast jag bara använt dom ett år. Om jag skulle köpa ett nytt ställ i dag skulle jag nog köpa nåt lite billigare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink!
              Har urus 2 byxorna med neoprene i stuss o knä. Då jag fiskat med dom i 1 år nu kan jag skriva vad jag tycker. Jag tycker det är jättebra byxor, man kan ha dom både med och utan hängslen och både på sommar och vinter. Byxorna är grymt mysiga att ha med bara boxer under. Byxorna ser helt ok ut, så när man jagar multe eller id mitt i städerna ser man inte ut som en värnpliktig ute på överlevnadsvecka. Kläderna stoppar vind och vatten, men folk tror för mycket på att dom är "vattentäta". Vill du ha ett par vattentäta byxor får du använda regnkläder av modell "andas INTE" eller neoprene. Så fort du skall få med att kläder skall andas så stoppar de helt enkelt ingte allt vatten, däremot blir du inte blöt av svett när du rör dig.

Urus 2 byxorna klarar regn bra, men du borde impregnera om dem efter 1 år. På midsommar regnade det så otroligt mycket när jag var ute i båt i och fiskade. Byxorna klarade det bra, men efter 3 timmar i ihållande ösregn var dom blöta. Jag blev blöt i rumpan trots neoprenet. Står man upp klarar man regnet mycket bättre eftersom vattnet bara rinner av, men sitter du ner bildas det små pölar av vatten som sedan trycks igenom materialet. En annan gång då jag fiskade brax ösregnade det i 6 timmar, och nu var det också ett riktigt j**la ösregn. Stor droppar, blåst och ihållande och massvis med regn. Sittande på fox supa chair så satt ja till slut i en vattenpöl som bildades i stolen. Vattenkanten kom då över neoprenkanten i röven o vattnet kröp ner. Det var så jäkla blött, kallt och pissigt så det var knappt sant, och sen den dagen har jag bara en sak o säga och det är, lovar dom ösregn hela dagen du planerar att fiska så är det neoprenvadare du skall sitta i och komplettera med en bra jacka. Då kommer du vara varm och torr om du så går ut och sätter dig i sjön och fiskar. Ett annat alternativ är att sitta under ett shelter eller parasoll, men det går bara under fiske då du ej förflyttar dig.Trots detta är jag nöjd med byxorna, eftersom jag vet att det inte finns några boxor som är bäst på allt, och överlag är dessa byxorna de mest mångsidiga, sköna och bästa byxorna jag nånsin ägt. Byxorna torkar också fort vilket är en fördel när regnet går igenom.

Sen har jag en Simms Rivertek jacka. Den är i 3 lagers goretex och kostar multum. Man kan se tester där dom verkligen trycker vatten mot plaggen utan att vattnet går igenom och till slut sprängs materialet på grund av att trycket blir för hårt. Dock klarar inte denna jackan allt heller. Det skall till väääldigt mycket för att den skall bli blöt, men till slut känner du dig fuktig. Sitter du i ösregn i 5 timmar så blir du till slut kall, och när det regnar så mycket så andas inte jackan som den skall. Dock är det bara en skaljacka och så fort det slutar regna är det bara till att slå till jackan så flyger vattnet av, sedan torkar den på några minuter.

En annan notis, det är inte ofta det ösregnar konstant under hela dagar.
              Då finns det neopren även till Urus 2 byxorna.

Testa gärna jaktbyxor modell dyrare (samma prisklass som Urus 2), de håller tätt förvånandsvärt bra. Allt kan naturligtvis dras till sin gräns, men nog finns det andningsmaterial som klarar sig väldigt bra. Antagligen tillsammans med ett bra yttermaterial. Annars så skulle det inte vara någon bra idé att köpa vadare med goretex

/D

Kommentera

Jag har köpt nya urus 2 byxor och dozer 2 jackan och kan bara säga att det kostar men det var det värt! Riktigt bra med fickor. Verkar vara riktigt bra kvalite också.
                Har man pengar över så tycker jag man ska plöja ned det i bra kläder om man är ute mycket.
                sigpicMörtsnurb
                http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

Jag har kört med Zoon byxan i 4 år nu, helt fantastiska byxor som känns svala och sköna i 30 gradig värme samtidigt som dom värmer gott vid några enstaka plusgrader.
                  Står inte emot vatten till 100% men då är det bättre att ta på sig en regnbyxa ovanpå. I mina ögon mycket viktigare att de andas riktigt bra än att de håller emot till 100% när det regnar kraftigt.
                  Vid fjällvandring förra sommaren klev jag ner mig i stortsett upp till midjan, 5 minuter senare var byxorna helt torra igen.

Dvs suger inte åt sig någon väta överhuvudtaget.
                  Funderar på att köpa Dozer 3 jackan imorrn håller den samma kvalitet så är den värd varenda krona.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                  44 svar
                  9 194 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg BrainDisorder  
                  Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                  4 svar
                  180 visningar
                  0 gillar