Prisvärda, vattentäta "fiskeställ" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prisvärda, vattentäta "fiskeställ"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

    sen ska man ju tvätta goretex absolut så lite som möjligt -det är sömmar o h skarvar som till slut läcker så jag tvättar dom inte alls faktiskt .
    har som cosmoz 08 kört goretex på hoj många herrans år och kör tills dom läcker och skickar på lagning om det inte är gammalt annars byter jag
    Fiskat en del medhaglöfs Gore med underställ under och det är smidigt med vanliga bra plagg inte specifika fiskekläder
    Tack för din input. Jag ska kika runt efter Gore-Tex ytterplagg som inte är specifikt anpassade för fiske.

    Kommentera


    • #12
      Har ett ställ från leech och är nöjd med det. Enda nackdelen är att jag tycker att det är lite pösigt, vilket såklart kan behövas om man ska balta på med kläder under den kalla årstiden. Ingen jacka jag tar på mig till vardags, tror jag är bästa sätt att beskriva det på.

      Som redan nämnts så är det inte fel att kika utanför fiskevärlden. Jag har vandringsbyxor och jacka från Lundhags som jag varmt kan rekommendera som märke. Så jag skulle i första hand kika på skalkläder från Lundhags då jag tycker man får bra kläder för pengarna.
      Vill du komplettera med ett par schyssta byxor att ha när skalbyxor känns overkill så är många nöjda med fjällräven keb som tål en del regn.

      Vanliga vadarjackor kan också vara prisvärda och värda en tanke.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av jim.ronnqvist Visa inlägg
        Hej, själv tycker jag galon-set är obekvämt. Men de är de som trots allt håller tätt bäst, men jag blir blöt från insidan pga tätheten istället.. Och när jag inte klär mig i galon så är de dessa jag kör med: Bibs, hängselbyxa med galon på knä och rumpa: https://fisheco.se/testat-aegis-bibs...an-didriksons/ eller Scierra midjevadare (min modell tror jag utgått, den heter Scierra X-Stretch)
        Upptill så har jag en regnjacka från Revolutionrace, Cyclone modellen https://www.revolutionrace.se/herr/j...men?Color=2001
        Jag var ute igår med mitt revolutionrace whisper ställ som var modellen under cyclone när det såldes. Riktigt imponerad på hur pass torr jag var trots att det var ett av årets värsta regnoväder.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg
          Har ett ställ från leech och är nöjd med det. Enda nackdelen är att jag tycker att det är lite pösigt, vilket såklart kan behövas om man ska balta på med kläder under den kalla årstiden. Ingen jacka jag tar på mig till vardags, tror jag är bästa sätt att beskriva det på.

          Som redan nämnts så är det inte fel att kika utanför fiskevärlden. Jag har vandringsbyxor och jacka från Lundhags som jag varmt kan rekommendera som märke. Så jag skulle i första hand kika på skalkläder från Lundhags då jag tycker man får bra kläder för pengarna.
          Vill du komplettera med ett par schyssta byxor att ha när skalbyxor känns overkill så är många nöjda med fjällräven keb som tål en del regn.

          Vanliga vadarjackor kan också vara prisvärda och värda en tanke.
          Tack för input .

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Aejohansson Visa inlägg

            Jag var ute igår med mitt revolutionrace whisper ställ som var modellen under cyclone när det såldes. Riktigt imponerad på hur pass torr jag var trots att det var ett av årets värsta regnoväder.
            Tjena

            Var du "snustorr" eller blev du förvånad hur pass lite blöt du blev?

            Allt gott

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av dbfishing Visa inlägg

              Tjena

              Var du "snustorr" eller blev du förvånad hur pass lite blöt du blev?

              Allt gott
              Lite blöt i baken där jag suttit men annars så snustorr man kan hålla sig när skyn öppnat sig.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Aejohansson Visa inlägg

                Lite blöt i baken där jag suttit men annars så snustorr man kan hålla sig när skyn öppnat sig.
                Härligt. Det blir nog ett Cyclone för mig med tanke på vad man får för pengarna

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                44 svar
                9 162 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg BrainDisorder  
                Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                6 svar
                174 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Startad av Pikebender, 2024-07-18, 12:33
                2 svar
                145 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg elgfan
                av elgfan
                 
                Startad av dbfishing, 2024-08-22, 22:08
                16 svar
                795 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg dbfishing  
                Startad av Qvick, 2024-09-12, 19:24
                0 svar
                92 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Qvick
                av Qvick
                 
                Arbetar...
                X