Ursprungligen postat av Sundström76
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Prisvärda, vattentäta "fiskeställ"
Collapse
X
-
Har ett ställ från leech och är nöjd med det. Enda nackdelen är att jag tycker att det är lite pösigt, vilket såklart kan behövas om man ska balta på med kläder under den kalla årstiden. Ingen jacka jag tar på mig till vardags, tror jag är bästa sätt att beskriva det på.
Som redan nämnts så är det inte fel att kika utanför fiskevärlden. Jag har vandringsbyxor och jacka från Lundhags som jag varmt kan rekommendera som märke. Så jag skulle i första hand kika på skalkläder från Lundhags då jag tycker man får bra kläder för pengarna.
Vill du komplettera med ett par schyssta byxor att ha när skalbyxor känns overkill så är många nöjda med fjällräven keb som tål en del regn.
Vanliga vadarjackor kan också vara prisvärda och värda en tanke.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jim.ronnqvist Visa inläggHej, själv tycker jag galon-set är obekvämt. Men de är de som trots allt håller tätt bäst, men jag blir blöt från insidan pga tätheten istället.. Och när jag inte klär mig i galon så är de dessa jag kör med: Bibs, hängselbyxa med galon på knä och rumpa: https://fisheco.se/testat-aegis-bibs...an-didriksons/ eller Scierra midjevadare (min modell tror jag utgått, den heter Scierra X-Stretch)
Upptill så har jag en regnjacka från Revolutionrace, Cyclone modellen https://www.revolutionrace.se/herr/j...men?Color=2001
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Motvind Visa inläggHar ett ställ från leech och är nöjd med det. Enda nackdelen är att jag tycker att det är lite pösigt, vilket såklart kan behövas om man ska balta på med kläder under den kalla årstiden. Ingen jacka jag tar på mig till vardags, tror jag är bästa sätt att beskriva det på.
Som redan nämnts så är det inte fel att kika utanför fiskevärlden. Jag har vandringsbyxor och jacka från Lundhags som jag varmt kan rekommendera som märke. Så jag skulle i första hand kika på skalkläder från Lundhags då jag tycker man får bra kläder för pengarna.
Vill du komplettera med ett par schyssta byxor att ha när skalbyxor känns overkill så är många nöjda med fjällräven keb som tål en del regn.
Vanliga vadarjackor kan också vara prisvärda och värda en tanke.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Aejohansson Visa inlägg
Jag var ute igår med mitt revolutionrace whisper ställ som var modellen under cyclone när det såldes. Riktigt imponerad på hur pass torr jag var trots att det var ett av årets värsta regnoväder.
Var du "snustorr" eller blev du förvånad hur pass lite blöt du blev?
Allt gott
Kommentera
-
Ursprungligen postat av dbfishing Visa inlägg
Tjena
Var du "snustorr" eller blev du förvånad hur pass lite blöt du blev?
Allt gott
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Aejohansson Visa inlägg
Lite blöt i baken där jag suttit men annars så snustorr man kan hålla sig när skyn öppnat sig.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
|
44 svar
9 185 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-29, 21:48 | ||
Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36