Jacka? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jacka?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jacka?

Hej på er modeexperter!

Jag tänkte köpa en fiske/friluftsjacka, men är samtidigt alergisk mot neon och plastmaterial. Viktigt för mig är bra fickor och pluspoäng för dold huva, samt om jackan även kan bäras i stan. Jag har landat i en Räven Jacket M eller en klassisk Barbour.

Tänkte bara höra om någon här har något positivt eller negativt att säga om dessa märken? Överprisat eller något som man kan köpa och sen ha i många år utan att behöva köpa nytt?

// N

OBS är ingen modeexpert!
    Fjällräven gör bra produkter så oavsett vilken du väljer blir du förmodligen nöjd med. Jag har inte samma jacka när jag fiskar som jag använder till vardags pga då behöver jag antingen tvätta den ofta eller vara försiktig när jag är ute på sjön för smuts och slem vilket jag inte vill vara eller är
    Har fjällräven vinterjackor som jag är väldigt nöjd med men även revolution racing som vardagsjackor och är nöjd med dem men är inte så brydd om hur de ser ut utan hur sköna de är att bära nu mera.

Kommentera

Toppen, stort tack brollan! Det börjar luta åt fjällräven. Inbyggd huva är rätt skönt när man är ute och regnet kommer. =)

// N

Kommentera

En fjällräven G1000/klassisk Barbour måste impregnera/vaxas för att tåla väta och hur väl den gör det över tid är tveksamt. Skulle därför och av de skäl Brollann nämner, satsa på två olika jackor. Men om mer klassisk look och funktionellt i ett så kanske t ex en Barbour Bransdale Waterproof Jacket?

Kommentera

Tackar anteman! Hade faktiskt inte tittat på deras icke-vaxade jackor, så det var ett bra tips! // N

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
          44 svar
          9 204 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg BrainDisorder  
          Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
          4 svar
          189 visningar
          0 gillar