Kaffe-Kaffe eller Kaffe? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kaffe-Kaffe eller Kaffe?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kaffe-Kaffe eller Kaffe?

Hur fixar ni kaffet på dryga fiskepass, tänker mest från land eller åka in o koka brygga mm
    Mokakaffe, kokkaffe går ju på en enkel gasolbrännare, brygg går väl om man kokar vatten o silar ner i mugen.
    Tips o trix?

Slår ett slag för Aeropress! Enkel och gör mkt gott kaffe. Har oftast med mig malet kaffe men vill jag lyxa till det tar jag med bönor och kaffekvarn. Blir alltid gott kaffe, tar en stund att brygga om man är fler men det brukar vara värt väntan.

Looking for a coffee maker that embodies quality, innovation, and convenience? Look no further than AeroPress - the brand that coffee enthusiasts trust for their daily caffeine fix. With our commitment to excellence and passion for great coffee, we've created a better coffee press that delivers delicious, rich flavor.

Finns att köpa i svenska butiker och via Amazon om jag minns rätt.

Kommentera

aeropress är klart gott!!!

själv brukar de oftast bli termos bara, när kaffet är slut äre slutfiskat!!!

men kört aeropress ibland, annars gärna eld och kokkaffe om tiden å engagemanget finnes!
      tycker ändå kok är de godaste!!! men, i termosen hamnar en panna från perkulatorn, är ju näst bästa efter kok å det som går varmt hemma!
      https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg
        Slår ett slag för Aeropress! Enkel och gör mkt gott kaffe. Har oftast med mig malet kaffe men vill jag lyxa till det tar jag med bönor och kaffekvarn. Blir alltid gott kaffe, tar en stund att brygga om man är fler men det brukar vara värt väntan.

Looking for a coffee maker that embodies quality, innovation, and convenience? Look no further than AeroPress - the brand that coffee enthusiasts trust for their daily caffeine fix. With our commitment to excellence and passion for great coffee, we've created a better coffee press that delivers delicious, rich flavor.

Finns att köpa i svenska butiker och via Amazon om jag minns rätt.
        Att ta med bönor och kvarn visar att man är en kaffedrickare av rang. Jag bockar och bugar. Nog att jag är nördigt förtjust i kaffe men det där var hardcore...

Kommentera

Termos i båt om det ska kaffe med , är det övernattning vilket det är till helgen blir det kokkaffe på trangiat =livskvalité att börja dagen så

Kommentera

Mokka
            Jag har ej testat men är det ej bättre än kok kaffe,, fast kok är väldigt gott.

Kommentera

Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
              Mokka
              Jag har ej testat men är det ej bättre än kok kaffe,, fast kok är väldigt gott.
              mokka gillar jag, kan bli riktigt bra kaffe, kan bli riktigt riktigt bra kaffe på det ute över en eld, extra gott kan jag tycka då!

men, jag föredrar ändå kok framför alla andra sorts kaffe... dessutom tycker jag det är svårt att få till nån större volym mokka om det samtidigt ska bli riktigt kanongott oxå... meeen, det kan ju vara pga snåla köp av väldigt billiga stora mokkabryggare? dum-snåla val man gjort kanske? vet ej, länge sen jag körde mokka nu dock...

sist jag gjorde mokkabrygg ute på fiske, för rätt bra många år sen (minst 15år sen, kanske 17år sen t o m???), så tog ja me en liten hario-kvarn för å mala bönorna till det... blev en sjukt god kopp mokka som jag tänker på än idag ibland faktiskt... uppe i nåt litet biflöde till Råneälven... den smaken glömmer jag visst aldrig!!!
              https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Jag och polaren har oftast med oss en eller två termosar. När jag var själv sist så värmde jag vatten på gasbrännare till frystorkad mat så då blev det vatten till pulverkaffe. Funkar lika bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av holetaker Visa inlägg
                  Jag och polaren har oftast med oss en eller två termosar. När jag var själv sist så värmde jag vatten på gasbrännare till frystorkad mat så då blev det vatten till pulverkaffe. Funkar lika bra.
                  Pulverkaffe går inte dricka............

Kommentera

Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

Pulverkaffe går inte dricka............
                    Jag brukar blanda ut det i hett vatten, men smaken är ju som baken

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    44 svar
                    9 194 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    180 visningar
                    0 gillar