Mina Pinewood fiskebrallor är lite långa så jag ville gärna ha ett par halvhöga kängor. Vandrarkängorna från Salomon kändes för stela men så fann jag ett par för ett par hundra på Lidl. Väger inte ett skit men sjunger dessvärre på sista versen... Vår och höst när jag trailar blir det allt som oftast att gummistövlarna från Tretorn får sitta kvar, använder dem vid isättning och upptagning. Mina bästa skor över huvud taget är nog ett (två) par loafers från Merell, (allroundskorna vår, höst och vinter) som sitter på när jag inte kör med Pinewoodbrallorna om det inte är för blött för då har jag ett par goretexhikers från Timberland... Vintertid kör jag antingen med Meindls "marschkänga" eller ett par väldigt varma och lätta stövlar/kängor från hovleverantören Lidl. Kostade inte ett skit och funkar riktigt bra. Blir faktiskt lite varmare än Meindl som kan kyla lite över tårna om man får blötsnö/borris frampå pjucken... Och ja, jag har även fiskat i Foppa, men shit vad halt det blir på det provisoriska formplyfakastdäcket...
Skit fiske!
Gösta
Skit fiske!
Gösta
Kommentera