Biltema andasvadare. Något att ha? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Biltema andasvadare. Något att ha?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Biltema andasvadare. Något att ha?

Hej!

Jag är i farten att införskaffa ett par vadare för att kunna fiska lite havsöring som jag funderat på i snart tio år, och eventuellt näbbgädda när det är dags.
    Som så många andra är jag lite snål av olika anledningar. En är att jag inte vet om jag kommer att använda dem så mycket.

Var inom Biltema och såg då dessa vadarbyxorna som tydligen har membranfunktion.
    Är det någon som har testat dessa och kan säga om de är något att ha?

En nackdel är att de inte har filtsula.

Har även tittat på neoprenvadare, bland annat dessa nedan och Abus neopren.

Annars är det kanske någon annan som har ett tips på billiga vadare.

Tack på förhand...

Ska du fiska hav o i kallt vatten så är väl neopren att föredra..
    Kan annars tipsa om guideline som säljs billigt (999) på tex xxl. Mer känt märke mima funkar kalas

Kommentera

Jag har dessa http://www.sportfiskegiganten.se/kin...adare-filtsula. (super nöjd)
      Tänk på att när du köper vadare köp då gärna en storlek större i skostorlek för det är skönt att ha tjocka sockar på fötterna.

Skit fiske på dej.
      Johan

Kommentera

Neopren är varmt och fint, men på sommaren är de olidligt varma. Jag har fiskat i ganska kallt vatten med andasvadare, det gäller bara att dra på dubbla underställ och fleecebyxor under.

Och 1000,- för biltemas brallor var ju inte sådär jättebilligt. Du borde hitta något bättre för inte mycket mer pengar. Mina första andasvadare köpte jag för 999,- på XXL, det var Pool 12 som visserligen inte är något premiummärke men bra mycket mer pålitligt än feltema.

Kommentera

Hittade detta paketet på nätet.

Nu blev det plötsligt så mycket mer än ett par enkla vadarbyxor.
          Är det något att ha?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
            Neopren är varmt och fint, men på sommaren är de olidligt varma. Jag har fiskat i ganska kallt vatten med andasvadare, det gäller bara att dra på dubbla underställ och fleecebyxor under.

Och 1000,- för biltemas brallor var ju inte sådär jättebilligt. Du borde hitta något bättre för inte mycket mer pengar. Mina första andasvadare köpte jag för 999,- på XXL, det var Pool 12 som visserligen inte är något premiummärke men bra mycket mer pålitligt än feltema.
            Vore intressant att höra dina erfarenheter av Biltemas vadare och vilka praktiska jämförelser du gjort för att kunna slå fast att Pool 12:s vadare är så mycket mer pålitliga...
            Gösta

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
              Vore intressant att höra dina erfarenheter av Biltemas vadare och vilka praktiska jämförelser du gjort för att kunna slå fast att Pool 12:s vadare är så mycket mer pålitliga...
              Gösta
              Har inga som helst erfarenheter av Biltema, vilket heller aldrig skrev. Utan det är min högst personliga åsikt att ett märke som Pool 12 åtminstone känns mer pålitliga än Biltema, därmed inte sagt att Biltemas grejer är värdelösa men de får i sammanhanget anses oprövade.

Kommentera

Reagerade mest på den slentrianmässigt nedskrivningen och användandet av "feltema". Jag har nämligen många bra erfarenheter av företaget även om inte alla är positiva. Själv ska jag nog göra en ockulärbesiktning av flera billiga vadare innan jag bestämmer mig...
                Skit fiske!
                Gösta

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                  Reagerade mest på den slentrianmässigt nedskrivningen och användandet av "feltema". Jag har nämligen många bra erfarenheter av företaget även om inte alla är positiva. Själv ska jag nog göra en ockulärbesiktning av flera billiga vadare innan jag bestämmer mig...
                  Skit fiske!
                  Gösta
                  Under de nästan 20 år jag har köpt grejer där så har man stött på en hel del skit... Men det finns guldkorn också, såklart. Och inom många områden har de blivit mycket bättre.

Men ska man köpa vadare som ska användas mycket och ofta så tror jag det är bättre att leta på annat håll. Finns fasen inget värre än osköna eller läckande vadare.

Kommentera

Ursprungligen postat av knipo Visa inlägg
                    Hittade detta paketet på nätet.

Nu blev det plötsligt så mycket mer än ett par enkla vadarbyxor.
                    Är det något att ha?
                    Ingen som har provat Kinetics vadarbyxor?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    44 svar
                    9 225 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    207 visningar
                    0 gillar