Regnkläder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnkläder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnkläder

Skulle behöva lite hjälp med regnkläder. Är en djungel.

Jag vill ha regnkläder som jag under fisket kan dra på mig om det plötsligt börjar ösa ner. Har hänt två gånger på kort tid nu och det är helt övervidrigt att stå dyngsur och fiska. Jag vill såklart heller inte stå fuktig när det inte regnar för att kläderna inte har tillräckligt bra ventilation.

Om du själv har ett regnställ eller tips som gör mig klokare så dra gärna iväg ett par rader!

Tack på förhand!
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

http://http://www.engelsons.se/regnk...egnstall-14279
    Ursprungligen postat av Skitfiskaren Visa inlägg
    Skulle behöva lite hjälp med regnkläder. Är en djungel.

Jag vill ha regnkläder som jag under fisket kan dra på mig om det plötsligt börjar ösa ner. Har hänt två gånger på kort tid nu och det är helt övervidrigt att stå dyngsur och fiska. Jag vill såklart heller inte stå fuktig när det inte regnar för att kläderna inte har tillräckligt bra ventilation.

Om du själv har ett regnställ eller tips som gör mig klokare så dra gärna iväg ett par rader!

Tack på förhand!

http://www.engelsons.se/regnklader/regnstall-14279
    funkar bättre?
    Senast ändrad av Abumatic220; 2016-09-20, 10:47.
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Pinewood gör väldigt prisvärda kläder http://www.huntyardberras.com/byxor/...berras-edition

Kommentera

Hej!

Ett alternativ är att köpa ett tätt (och billigt) regnställ utan andning. De är ofta smida att bara plocka med utifall att. Dock så gillar de ju inte att man rör sig så att man blir varm...

Själv har jag ett lättvikstställ från svenska Gneis som tar hur liten plats som helst att packa ned och som både är riktigt tätt (20 000 mm) och andas bra (relativt andra täta ställ). Är också det stället jag använder på sommaren vid regn. Prisvärt ställ.

På den lite kallare årstiderna använde jag själv Frabilles Cyclone F4-ställ. Dessa är jag mycket nöjd med -> https://youtu.be/g5AHjuUN2c8

Mvh

Andreas

Kommentera

Jag kör med lite olika kläder, Pinewood, Helly Hansen samt Geoff Andersson men har alltid ett nylon-ställ från Rukka i båten för de oförutsedda skurarna.

Kommentera

Finns några riktigt bra trådar om det på FS. För båtfiske i mycket regn har åtminstone jag gått över till helt vattentäta byxor som inte släpper åt något håll... Det funkar för orörligt båtfiske när det öser och de är billiga. I dessa fall rekommenderar jag ett första/andra underställ i ylle som binder fukt men värmer ändå.
            Är det normalregnigt ute så klarar jag mig på en skaljacka från Frabill och en seglaryxa från Tenson, Loke kan den heta.

Hade tidigare en ITAB-byxa som klarade det mesta men precis som andra byxor i skalmaterial kan vätan tränga igenom under tryck, t ex när du sitter en på en blöt stol eller om det snarare är kondens som når rumpan?
            Pinewood lovordas som prisvärt men jag har inte prövat själv.
            Senast ändrad av anteman; 2017-01-23, 14:27.

Kommentera

Arcteryx skalplagg är i min mening oslagbara. Dyra nått så in i helvete men makalöst bra! Dessutom har de mer eller mindre livstids garanti på typ dragkedjor och dylikt...

Kommentera

Jag kör med julas 179 kr PVC ställ. De är ju helt tätt så inget man går i, men klockrent att ha i väskan när himlen öppnar sig. Och dra på utanpå allt bara. Eftersom de är så billigt så gråter man inte blod om man skulle rispa upp det med en krok eller dylikt.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
                Bottennapp är napp de oxå!

Kommentera

norröna recon byxa + jacka. så jäkla nöjd med mitt set.
                  ordinarie pris e på ca 12 men man kan hitta det för runt iaf 10.

man får vad man betalar för.

Kommentera

Har aldrig hittat något som slår ett gammal vanligt sånt gummiställ (tänk fiskargubbar), smidigt att bara hänga över dina vanliga kläder om det öser ner. Brukar vara byxor med hängslen samt rock med stor luva i ett ställ, funkar klockrent och går att ha hur länge som helst i stort sätt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    44 svar
                    9 225 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    207 visningar
                    0 gillar