Passande väska för jerkfiskaren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Passande väska för jerkfiskaren?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Passande väska för jerkfiskaren?

Hej hej!
    Jag har precis införskaffat mig spö och rulle plus lite beten för att börja jerkfiska. Är helt ny på detta och behöver nu lite utrustning som kan passa till det. Först och främst är jag ute efter en väska.
    Har kikat och känt på en ProLogic Commander i butik och tyckte den verkade sjyst, men jag tar gärna lite råd från er som har hållit på mer.
    Det jag tänker mig är att den ska vara stabil och pålitlig och rymma kanske två lådor med jerkbeten plus en termos och lite övriga mindre prylar. Varför jag inte vill ha mer plats än så är för att jag vill att den ska vara så smidig som möjligt och skön att bära på för att frakta till och från fiskeplatser.

Tror ni en PL Commander kan passa eller borde jag lägga pengarna på nån annan väska?
    Tack på förhand!

Ursprungligen postat av iflewbeyond Visa inlägg
    Hej hej!
    Jag har precis införskaffat mig spö och rulle plus lite beten för att börja jerkfiska. Är helt ny på detta och behöver nu lite utrustning som kan passa till det. Först och främst är jag ute efter en väska.
    Har kikat och känt på en ProLogic Commander i butik och tyckte den verkade sjyst, men jag tar gärna lite råd från er som har hållit på mer.
    Det jag tänker mig är att den ska vara stabil och pålitlig och rymma kanske två lådor med jerkbeten plus en termos och lite övriga mindre prylar. Varför jag inte vill ha mer plats än så är för att jag vill att den ska vara så smidig som möjligt och skön att bära på för att frakta till och från fiskeplatser.

Tror ni en PL Commander kan passa eller borde jag lägga pengarna på nån annan väska?
    Tack på förhand!
    22 av 34. Häng dina stora wobbler och jerkbaits på insidan av en kylbox.

Jag har mina stora jerkbaits och wobbler (Bomber 17A och 17J, Cisco Kid 1800, Rapala Magnum, Teddy Baits, Saida, Suick Thrillers, Swim Whizz, Westins Jätte m.fl.) hängande på insidan av en kylbox med bärhandtag. Fördelarna med att ha wobblerna hängande i en kylbox är flera. Dels så får bättre överblick och kan snabbt byta bete. Dels så torkar wobblerna lättare och krokarna rostar inte så fort. Förr köpte jag dessa kylboxar både hos ICA och Coop. De kostade cirka 100 kronor/st. och fanns i olika färger. Säkerligen går de att få tag på någonstans idag också.

Old Firehand

Kommentera

Jag har mina Jerks i plano. Funkar fint. De flesta kan jag stapla två ovanpå varandra. Så en rymmer rätt många.

Köpte en väska från Kina. Den rymmer två stora plano och en mindre.

Och en massa annat bös med så också.
      Ca 200sek och bekväm även när man har 9kg fiskesaker i den.
      Bra kvalité men inget som går i arv.
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Kika på lakewood, finns på lundgrens. Kanonkvalitet.
        Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av iflewbeyond Visa inlägg
          Hej hej!

Tack på förhand!
          Vad har du för budget?

Om du vill ha något som rymmer så pass lite saker och vara smidigt att kånka runt på så skulle jag satsa på en ryggsäck.

Jag har själv ingen erfarenhet utav någon av väskorna jag länkar till, men de ger ett hum om vad jag syftar på.

Lycka till i letandet!
          http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ksskrylla.html

http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...l-4-boxar.html

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            22 av 34. Häng dina stora wobbler och jerkbaits på insidan av en kylbox.

Jag har mina stora jerkbaits och wobbler (Bomber 17A och 17J, Cisco Kid 1800, Rapala Magnum, Teddy Baits, Saida, Suick Thrillers, Swim Whizz, Westins Jätte m.fl.) hängande på insidan av en kylbox med bärhandtag. Fördelarna med att ha wobblerna hängande i en kylbox är flera. Dels så får bättre överblick och kan snabbt byta bete. Dels så torkar wobblerna lättare och krokarna rostar inte så fort. Förr köpte jag dessa kylboxar både hos ICA och Coop. De kostade cirka 100 kronor/st. och fanns i olika färger. Säkerligen går de att få tag på någonstans idag också.

Old Firehand

www.trumman.com
            Haha naturligtvis hade du med detta på din lista Säkert kanon med tanke på rost som du säger men jag vill ha nåt med en riktig bärrem på ifall jag ska gå längre sträckor. Nästa grej att skapa kanske får bli en kylväska med kraftig axelrem eller hur?

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
              Jag har mina Jerks i plano. Funkar fint. De flesta kan jag stapla två ovanpå varandra. Så en rymmer rätt många.

Köpte en väska från Kina. Den rymmer två stora plano och en mindre.

Och en massa annat bös med så också.
              Ca 200sek och bekväm även när man har 9kg fiskesaker i den.
              Bra kvalité men inget som går i arv.
              Okej. Har själv en gammal Plano men den rymmer inte särskilt mycket. Har hänt en del på senare tid antar jag. Tack för tipset...får helt enkelt undersöka det!

Kommentera

Click image for larger version

Name:	Flambeau_1515_Pink_Open.jpg
Views:	1
Size:	87,7 KB
ID:	1781201

Finns spö och rulle i matchande färg.

Kommentera

Ursprungligen postat av torsk Visa inlägg
                  Vad har du för budget?

Om du vill ha något som rymmer så pass lite saker och vara smidigt att kånka runt på så skulle jag satsa på en ryggsäck.

Jag har själv ingen erfarenhet utav någon av väskorna jag länkar till, men de ger ett hum om vad jag syftar på.

Lycka till i letandet!
                  http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ksskrylla.html

http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...l-4-boxar.html
                  Tack så mycket! Har faktiskt varit inne å ryggsäck själv och tycker det låter smidigt i förhållande till komfort att bära. Skulle haft en sådan du länkade till som är anpassad för lådor till jerkbeten. Jakten fortsätter!

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
                    [ATTACH=CONFIG]86180[/ATTACH]

Finns spö och rulle i matchande färg.
                    Men gud va gulligt!! Klart bästa tipset.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    44 svar
                    9 203 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    187 visningar
                    0 gillar