Ursprungligen postat av Monkey
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Passande väska för jerkfiskaren?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggDu glömde väl inte att hylla Ingvar Kamprad på 90-årsdagen!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Kenneth;
En eller två kylboxar är lämpliga att ha stående på durken i båten vid kastfiske. Du får en bra överblick av vilka beten du har med dig och kan blixtsnabbt byta om du får en "stor följare"...
Mesar och ryggsäcker lämpar sig kanske bäst vid fjällturer och långa vandringar...
Old Firehand
www.trumman.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggKollade just i min lila hink där lite tailar sovit under vinter och spolade av dem. Kom på att man får plast med ganska många beten i en hink.
[ATTACH=CONFIG]86208[/ATTACH]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggKollade just i min lila hink där lite tailar sovit under vinter och spolade av dem. Kom på att man får plast med ganska många beten i en hink.
Ungefär två plano där ju!
Får plats med 16 jerkar i min plano. Den lite större modellen visserligen men ändå.
En sådan med jerk, en sådan med skedar, större jiggar och blandat, en mindre variant med mindre jigg i mängder.
Detta åker sedan in i en liten ryggsäck som man lätt har med sigoch man kan ha på ryggen under tiden man fiskar.
Jag får med mig allt som behövs och lite till. Både för gädda samt abborre.
Planerar man lite så är det inga problem att få med sig mycket på liten plats.
När jag ska fiska Gös så byter jag bara min abborr-plano mot min Gös-plano och så är man redo att åka.
Får även med mig, kniv, lipgrip/våg, Deeper, dricka, tänger, lina, extra rullar, ficklampa, m.m.
Visst, man får inte med sig lika mycket som två stor kylväskor, men däremot så har du båda händerna fria och kan vinka på passerande donnor, alternativt hålla ett fiskespö.Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
så att jag måste skruva bort eller åtminstone lossa grabbräcket för att lyfta bort den. Därav behovet av hängbox och väskor. Men jag brukar hänga i de mest använda beten innan jag sticker ut. Och så få kroklossare och ett par markörer bl a plats också.
Gösta
Kommentera
-
På farsan båt är relingen för bred men då fungerar den ju som en väska med hård botten. På polarens så sitter den dock fin fint och låsningen är ganska enkel att ta bort och inte i tunn nitad plåt som på vissa varianter.
Vill man går det alltid att fixa lite mer med hinkarna med t.ex extra fack tillverkade av plastskivor/rör eller vad man nu har.
Jag har alltid väska eller ryggsäck med mig och utöver detta kan hinken få följa med så den är inget komplett substitut eftersom jag även gillar att ha kameran torr och även extra plaggen...
Men istället för 4olika väskor +drybags så kan en rejälare vattentät väska samt en hink vara en nästan komplett lösning. Jag må vara lite pryltokig och gilla finesser men vissa saker skall bara funka utan behov av en massa funktioner idiotsäkra helt enkelt oavsett solsken på sommaren eller värsta regnstormen på hösten.
/Öpan
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
|
44 svar
9 204 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-29, 21:48 | ||
Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36