Passande väska för jerkfiskaren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Passande väska för jerkfiskaren?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Vill du hänga gör dig en hink istället har haft 2 väskor från savage gear och ingen tycker jag varit värd priset samt att deras lådor suger!

Åk till en hästsports butik köp en foderkrubba för 150kr +- lite så får du en bättre hink än vad som säljs i sportfiske butikerna samt ett gör det själv projekt när du inte fiskar.
    Bra att bli avrådd från vissa saker också ibland. Ska undvika väskorna du nämner. Ha det bra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Du glömde väl inte att hylla Ingvar Kamprad på 90-årsdagen!

Old Firehand
      Haha det hade jag inte en tanke på är jag rädd. Om han bara visste vad hans prylar skulle inspirera till när han började!

Kommentera

Kollade just i min lila hink där lite tailar sovit under vinter och spolade av dem. Kom på att man får plast med ganska många beten i en hink.

Click image for larger version

Name:	hink.jpg
Views:	1
Size:	840,1 KB
ID:	1781216

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Kenneth;

En eller två kylboxar är lämpliga att ha stående på durken i båten vid kastfiske. Du får en bra överblick av vilka beten du har med dig och kan blixtsnabbt byta om du får en "stor följare"...

Mesar och ryggsäcker lämpar sig kanske bäst vid fjällturer och långa vandringar...

Old Firehand

www.trumman.com
          Tack för tankeställaren! Det är bra med veteraner :-) Måste kanske inse att smidig väska och jerkfiske inte går så bra ihop. Ha en bra dag!

Kommentera

Kollade just i min lila hink där lite tailar sovit under vinter och spolade av dem. Kom på att man får plast med ganska många beten i en hink.

[ATTACH=CONFIG]86208[/ATTACH]
            Snyggt!

Kommentera

och billigt...

Kommentera

Stort Tack till alla bra tips. Det är ovärderligt med ett seriöst forum med seriösa medlemmar :-) Har fått mycket att fundera på och välja mellan men det är ett lyxproblem.

Ni är bäst!

Kommentera

Ungefär två plano där ju!
                  Får plats med 16 jerkar i min plano. Den lite större modellen visserligen men ändå.
                  En sådan med jerk, en sådan med skedar, större jiggar och blandat, en mindre variant med mindre jigg i mängder.

Detta åker sedan in i en liten ryggsäck som man lätt har med sigoch man kan ha på ryggen under tiden man fiskar.

Jag får med mig allt som behövs och lite till. Både för gädda samt abborre.

Planerar man lite så är det inga problem att få med sig mycket på liten plats.

När jag ska fiska Gös så byter jag bara min abborr-plano mot min Gös-plano och så är man redo att åka.

Får även med mig, kniv, lipgrip/våg, Deeper, dricka, tänger, lina, extra rullar, ficklampa, m.m.

Visst, man får inte med sig lika mycket som två stor kylväskor, men däremot så har du båda händerna fria och kan vinka på passerande donnor, alternativt hålla ett fiskespö.
                  Ingen fisk är chans för fisk.
                  https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                  https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Hink är kanon i båten... Dessvärre sitter min
                    så att jag måste skruva bort eller åtminstone lossa grabbräcket för att lyfta bort den. Därav behovet av hängbox och väskor. Men jag brukar hänga i de mest använda beten innan jag sticker ut. Och så få kroklossare och ett par markörer bl a plats också.
                    Gösta

Kommentera

På farsan båt är relingen för bred men då fungerar den ju som en väska med hård botten. På polarens så sitter den dock fin fint och låsningen är ganska enkel att ta bort och inte i tunn nitad plåt som på vissa varianter.

Vill man går det alltid att fixa lite mer med hinkarna med t.ex extra fack tillverkade av plastskivor/rör eller vad man nu har.

Jag har alltid väska eller ryggsäck med mig och utöver detta kan hinken få följa med så den är inget komplett substitut eftersom jag även gillar att ha kameran torr och även extra plaggen...

Men istället för 4olika väskor +drybags så kan en rejälare vattentät väska samt en hink vara en nästan komplett lösning. Jag må vara lite pryltokig och gilla finesser men vissa saker skall bara funka utan behov av en massa funktioner idiotsäkra helt enkelt oavsett solsken på sommaren eller värsta regnstormen på hösten.

/Öpan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                      44 svar
                      9 204 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                      4 svar
                      189 visningar
                      0 gillar