Tjena, har kollat på dessa byxor http://idefixteko.se/open_produkter/...&plats_id=1368 och tänkte kolla om någon har erfarenhet av dom? Väljer mellan dom och pinewood ancona just nu. Dessa är ju några hundra billigare och det är ju alltid trevligare, men kanske dumsnål? Vad tror ni?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Val av skalbyxor
Collapse
X
-
Jag har den matchande jackan och jag tycker den är sjukt bra,har inga tidigare erfarenheter av skaljackor men den fyller alla tänkbara funktioner. Känns mycket tålig och vattentät. Enda skillnaden jag kan tänka mot dyrare jackor kan vara att de andas bättre, men då är de förmodligen inte lika tåliga heller. Jag ska nog slå till på byxorna nu när de är på rea... ☺"Bättre att skjuta vid sidan av än att inte skjuta alls..."
Kommentera
-
Vet att jag framför den här åsikten tidigare men kan vara värd att lyfta igen, tycker jag!
När det kommer till fiskekläder som ska användas när det ska åkas mycket båt tycker jag att seglarmodellerna överträffar allt. Märken som primärt gör kläder för skog och berg misslyckas ofta få det riktigt tätt och nöttåligt i rumpan. Ska det fiskas från land är kläder för skog och berg nog att föredra framför seglarmodeller då seglarmodeller ofta kan upplevas som otympliga.Senast ändrad av Gurchan; 2015-02-23, 17:47.
Kommentera
-
Är nog en bra poäng Gurra. Själv fiskar jag nästan enbart från land under sen höst, vintrr och tidig vår och jackan från itab känns väldigt tålig. Inte så att jag behöver oroa mig när man tränger sig mellan några granar eller går emot nån vass gren. Men jag vet att en del rekommenderat ITABs skoterkläder för båtfiske..."Bättre att skjuta vid sidan av än att inte skjuta alls..."
Kommentera
-
Jag har en snarlik byxa (utgången modell) från Itab med 10 000 mm vattenpelare. En trevlig, bekväm byxa med hög, skyddande midja som klarar det mesta utom en längre sittning i min vadderade fiskestol under en regnig dag.
Kanske denna har bättre marginaler i det senare avseendet? mkt bra pris för en 15 000 mm byxa tycker jag i alla fall. Om den verkligen håller måttet vet jag dock inte, 600 kan det ju vara värt att pröva...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av urfisken Visa inläggJag har deb byxan från itab med tillhörane jacka. Är nöjd förutom att ytskiktet suger åt sig vatten så när man tar in kläderna i tex bilen så rinner det vatten om dem.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
|
44 svar
9 206 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-29, 21:48 | ||
Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36