Sundridge Crossflow, ge fan i vår.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sundridge Crossflow, ge fan i vår....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sundridge Crossflow, ge fan i vår....

Bra sugen på en sån flytoverall men efter att snackat med 2 affärer och fått förslagen att satsa på storlek M från ena och XL från andra så hoppas ja att någon här kan hjälpa mig då jag tyvärr inte har chansen att prova först.....
    Kommer användas till både is och båtfiske med underställ och kanske en tröja under.

Jag ( 1.79 och 83 pannor, drar storlek 50 på Fristads snickarbyxa ) ska ha storlek......?

Tack!!!!!
    //Mange

Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1383112950.685068.jpg
Views:	1
Size:	105,0 KB
ID:	1824877

XL

Jag har XXL och är 185 och väger ca 100kg

Den blir sjukt obekväm då du packar in FÖR mycket kläder under den - och fungerar inte heller speciellt bra heller i kallt väder då det händer. Så den skall vara lite luftig då du har ett underställ och mellanställ - så du har möjligheten att dra ännu en tröjja om tempen glider ner under -20/-25.

Kommentera

Håller med. 186 cm och 90 kilo. Mig passade den i butiken men när man började röra på sig var den för liten. Sen var den jättekonstigt sydd i rumpan så när man böjde sig framåt fick man sömmen uppdragen mellan skinkorna
      Nu har jag låtit sy om den så att detta inte längre händer, men jag är ändå inte helt nöjd även om den gör jobbet i allt väder man kan spinnfiska i.

Ne, du ska ha en xl, eller en annan overall.
      Skulle jag handla idag skulle jag köpa ett 2-delat ställ och flytväst...

Kommentera

Tack för svar göbbar, ska försöka hitta nån att prova annars får det bli en xl

Kommentera

Inte fått tummen ur och köpt mig en, bla för att xl är slut överallt men oxå lite för att jag fått många tips om den nya overallen från Westin http://www.fiskeutrustning-online.se...ion-9587p.html

Ni som har koll vad tror ni, nåt att ha??
          Finns ju typ inget att läsa om den (vilket inte är så konstigt kanske...)

Tyvärr ingen möjlighet att testa denna just nu heller....

Kommentera

Jag är 182/85 kg och kör XXL, blir väldigt jobbigt när man har lite för liten overall. Har haft 2 fladen i XL tidigare som var på gränsen till att vara för små så därför satsade jag på en XXL. Då kan man böja sig hur som helst och vara riktigt rörlig. Sen visst det är klart att man har mycket luft framför magen, men det gör inte så mycket när man har skärp som tajtar till.
            Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Jag är 178cm väger ca 70kg och kör med en large och den är lagom till mig :-D

Kommentera

Delat ställ alla dagar i veckan, men fiskar aldrig från is......bara från båt. Bekvämligheten är oslagbar, hängslen på höga byxor som går att justera så att de alltid sitter bekvämt. Frampå våren värmer de ryggen skönt samtidigt som jackan kan åka av när solen värmer lite.....

Inget flyt i, men 20 000 mm vp, håller vind och vatten ute......

Ta en titt på seglarkläder, de funkar utmärkt till fiske. Köpte ett par musto seglarhandskar, de slår alla fiskehandskar jag testat med hästlängder......bra passform, rörliga, och framförallt gjorda för hårt slitage.....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                44 svar
                9 221 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg BrainDisorder  
                Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                4 svar
                204 visningar
                0 gillar