Bästa flytoverallen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa flytoverallen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa flytoverallen?

Hallå.

Finns det bra flytoveraller på marknaden idag?

Generellt måste jag klaga på passformen på de modeller jag provat/ägt genom åren. Om man är 180 cm och inte väger 150 kg, utan snarare hälften - så är alla de flytoveraller jag provat ovillkorligen alldeles för stora.

Nu på hösten fiskar man en del riktiga ruskdagar då overall kan vara riktigt skönt. Skulle därför vara intresserad av att köpa en riktigt bra overall om det finns någon modell som erbjuder bra passform och bibehållen smidighet (typ flytelementens placering).

Någon som har bra tips?

köp en torrdräkt i stället...så fryser du inte ihjäl även om du faller överbord...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Är torrdräkt det absolut bästa att ha då man är ute på isen eller skulle ramla i på hösten?
      KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
      Gös: 77cm 4,56kg
      Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
      Öring: 500g+
      Röding: 1,03kg 46cm
      Regnbåge: 2.5kg 53cm
      Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

troligen....men smakar det så kostar det...men livet är ju värt en del...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag har bara min Sundridge CrossFlow att säga gott och ont om, och överlag är jag nöjd fastän jag är smal. Den är rätt stor om magen men det gör att man kan ha på sig en extra tröja utan att behöva känna att det stramar åt och blir jobbigt att röra sig. Den är lätt också jämfört med andra jag provat att ha på mig. Man har ju ett skärp att dra åt runt magen så det är egentligen inte något stort problem att den är lite rymlig. Snygg är den också tycker jag

Det hade varit trevligt att se fler modeller, alltså även någon för oss som inte är stora.

Click image for larger version

Name:	landsjn-041_126532809.jpg
Views:	1
Size:	58,2 KB
ID:	1770842
          Senast ändrad av tintin_jkpg; 2013-10-23, 20:40.

Kommentera

gillar min sundridge jag med,men det är inget att ha om man ramlar i i riktigt kallt vatten...

Kommentera

Jag införskaffade en Ursuit MPS tidigare i höstas. Har inte frusit en enda gång sedan dess och då använder jag bara det tunnare understället från Ursuit under. Utan på detta kör jag med vanliga fiskekläder och/eller en flytjacka.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                troligen....men smakar det så kostar det...men livet är ju värt en del...
                ÅÅÅ fy fan, , , är du så dyr

Men angående TS fråga så tycker jag att min Sundridge super light passar en normalbyggd ganska bra utan att vara stor eller klumpig. Har själv mått liknande TS.

Och ramla i ska man ju inte, även om jag lyckats med det också. Men det är inte så kallt även om det va kyligt och bara några + grader i vattnet. Vattnet på insidan värmer man snabbt upp så man fryser inte ihjäl som vissa vill mena.
                Senast ändrad av Exxet; 2013-10-23, 21:05.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Köpte en Ursuit Easy, blir spännande att prova nästa gång jag fiskar.

Kommentera

Om man inte vill ha hel torrt så kan jag rekommendera Baltics Nova. Jag är 178cm och väger 72. Har en small, 60-70kg, tycker den är bra i storlek.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    44 svar
                    9 208 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    194 visningar
                    0 gillar