Varma kläder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varma kläder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varma kläder

Jag vet, det har kommit upp en drös med trådar om nya kläder inför hösten, men vad jag sett så koncentrerar sig nästan alla på hur vattentäta de är. Jag kommer förmodligen inte åka ut i regn när tempen är så låg som den är nu, men jag behöver varmare kläder. Höll på att frysa fast i båten igår, ruskigt kallt.

Så vad jag söker är framförallt varma fiskekläder, och prio ett ligger på passform och bekvämlighet. Inget tält som är designat för största ölkaggen med andra ord. Sen får de också gärna vara specade som vattentäta, men om de funkar i spöregn eller ej är mindre intressant.

Någon som har tips? Tänkte åka till XXL i helgen och ta mig en titt, behöver lite skinn på näsan innan.
    Bloggen | Portfolio

Samma sak diskuteras här

Dom flesta kläderna idag är skal kläder som man med hjälp av underställ reglerar hur varmt man vill ha det .

Ull kläder sägs vara det bästa , kommer köpa mig ett underställ woolpower
    Senast ändrad av Cosmoz 08; 2013-09-27, 07:46.

Kommentera

Ja men budget var aningen liten, jag kan tänka mig att punga ut 2500 på bara jackan. Min erfarenhet av kläder är att kvalitetsskillnaden är enorm mellan en jacka för 1000kr och en för 2500kr. Dessutom är jag inte ute efter kläder som kan användas i spöregn på sommaren.
      Bloggen | Portfolio

Kommentera

Här är 2 bra set , setet från Ribatex är lite varmare då det är lite foder i den .
        Bass pro stället har inget foder .

Kommentera

Tack för tips. Har någon testa Tensons kläder? Byxorna ser ut som tunna överdragsbraller, tveksam till att de gör jobbet i minusgrader? Sen ser alla deras jackor ut att vara designade för att hantera en ordentlig kagge. Synd att dom ska sy på stora fula fickor mitt på magen helt i onödan.

Bass pro shops set ska jag däremot titta närmare på, det ser ju schysst ut vid första anblick.

Kollade förresten lite snabbt på XXLs och Naturkompaniets hemsidor. De hade inte mycket till vinterkläder.
          Senast ändrad av Numse; 2013-09-27, 08:16.
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Finns en kortare modell på jackan http://ribatex.se/outlet/jackor/tens...cka-vattentat/

Har själv köpt dessa kläder & jag tycker kvalitén känns riktigt bra .

Killen i butiken hade varit uppe i abisko i 10 minus med Tenson stället & underställ & det funka riktigt hur bra som helst.
            Har kollat runt lite med olika butiker typ naturkompaniet & alla säger samma sak ett bra underställ i ull så fryser man inte även fast man svettas

Kommentera

finns bara en sak att ha på kroppen! Aklima! har använt det sen 3 år tillbaka nu, kostar kanske lite mer än andra underställ men galet bra, sen kan man ju alltid ha deras nät-tröjar på sig på krogen... om man vill ragga K....r, haha

skämt å sido, köp de, du kommer bli hel nöjd!
              fiska? Javist

Kommentera

Aklima ska jag ta en titt på, tack. Just nu har jag ett tunnare underställ för vårfiske från ullmax, det håller inte måttet.

Är tensons byxor fodrade?
                Bloggen | Portfolio

Kommentera

Varför inte köra ett vanligt skidställ? De är inte supervarma, men definitivt varmare än fiskekläder, ordentligt fodrade och för det allra mesta vattentäta. De brukar dessutom vara relativt figursydda för att vara smidiga.

Kommentera

Jag kör med fjällräven vidda byxor och 68 jacka året om. Om det är kallt så drar jag bara på ett merinoull ställ under.
                    Dubbla strumpor och kängor.
                    Överkropp kör jag merinoställ, tshirt, ylletröja och 68 jackan utanpå.

Många lager är det som gäller. Gärna merinoull. En bra mössa som värmer ordentligt över öron.
                    Merino buff är gott runt halsen.
                    Och med allt detta på så är rörligheten inte påverkad.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    44 svar
                    9 206 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    192 visningar
                    0 gillar