Bra regnbyxor!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra regnbyxor!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra regnbyxor!!

Tjääna
    Idag va jag ute och fiskade i blåsten och ösregnet. Använde mina Savagear brallor som skulle va så dj.... bra enligt reklamen. Efter en kvart började jag känna mig blöt i röv och skrev, tillslut efter 1 timme va jag dyngsur. Jag satt ner i princip hela tiden och förmodar att det läckte in genom sömmen.
    Vad rekommenderar ni att man ska använda.
    Mina krav är att det skall vara hängslen, gå att sitta där det är blött samt att dom skall vara smidiga att röra sig i. Dom skall användas under sen vår, sommar och tidig höst. Priset kvittar.
    m v h
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Tjäääna Beja!

En variant som praktiserades med gott resultat under förra veckans trollingtävling var att köra med vadarbrallorna. Fröpåsen kruttorr trots katter och hundar...

Körde med mina Rapala Snikvadare (montauk) som inte kostar mer än ca 700 spänn. (På rea har jag sett dem för 350 kr.
    Rapalavadarna har fördelen att vars ganska "mjuka" i materialet så det bildas inte nötningsveck lika lätt som kan vara fallet på betydligt dyrare flerlagersvadarare...vill du spara vadarna kan du ju alltid dra savagearbrallorna över som skydd.

Jag fick ner vadarsoclorna i mina Tretorn Thule stövlar...du har ju filtsulor på dina vadarpjuck så du kan ju använda dem (mina kängor har ju dubb så de är inte så lämpliga...

Har själv insett att vadarbrallorna kommer att vara lösningen i höst/vinter som vattentätt lager under min Sundridge flytoverall som läcker som ett såll i grenen när det regnar....

Alternativet till detta är nog att kosta på nåt schysst Gore tex ställ typ din Jacka...

/Silverbrallan
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ska man inte imprignera regnjackor o byxor först? Jag letar med efter en bra regnjacka med gärna byxor till. Maxpris ca1000 kr. Ursäkta Bengt-åke att jag lånar tråden lite. Såg Jörgen Larsson använda ett Tenson regnställ, för ett par år sen. Han verkade vara nöjd med det. Ni som fiskar mycket i ur och skur får gärna rekommendera bra regnställ, som inte är alltför dyra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inlägg
        Ska man inte imprignera regnjackor o byxor först? Jag letar med efter en bra regnjacka med gärna byxor till. Maxpris ca1000 kr. Ursäkta Bengt-åke att jag lånar tråden lite. Såg Jörgen Larsson använda ett Tenson regnställ, för ett par år sen. Han verkade vara nöjd med det. Ni som fiskar mycket i ur och skur får gärna rekommendera bra regnställ, som inte är alltför dyra.
        Du får tyvärr inget jättebra runt 1000kr.
        Om du inte vill ha ett klassiskt regnställ som inte andas någonting dvs, men då blir kan du bli lika blöt inuti som utanpå, pga. svett.

Jag köpte en tensonjacka i våras för ½a priset, 1500kr blev det, är riktigt nöjd med den då den är VATTENTÄT, 20m vattenpelare.

Ska man ha en regnjacka, se till så att den minst är 15meter, då vet du att du är torr

Alla dessa regnkläder som är 6m och ska vara vattentäta är falsk marknadsföring, dessa är vattenavstötande.

men i sverige klarar man sig i regel med 10m vattenpelare, men varför chansa

Byxor är svårare att hitta, men man får vad man betalar för.

Och glöm inte, man kan impregnera vad som helst så det blir vattentätt, det beror bara på mängden impregnering/fett man har tillgång till

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
          Du får tyvärr inget jättebra runt 1000kr.
          Om du inte vill ha ett klassiskt regnställ som inte andas någonting dvs, men då blir kan du bli lika blöt inuti som utanpå, pga. svett.

Jag köpte en tensonjacka i våras för ½a priset, 1500kr blev det, är riktigt nöjd med den då den är VATTENTÄT, 20m vattenpelare.

Ska man ha en regnjacka, se till så att den minst är 15meter, då vet du att du är torr

Alla dessa regnkläder som är 6m och ska vara vattentäta är falsk marknadsföring, dessa är vattenavstötande.

men i sverige klarar man sig i regel med 10m vattenpelare, men varför chansa

Byxor är svårare att hitta, men man får vad man betalar för.

Och glöm inte, man kan impregnera vad som helst så det blir vattentätt, det beror bara på mängden impregnering/fett man har tillgång till
          Tack för snabbt svar. Hoppas hitta ett sådant liknande ställ. Jag åker inte ut o fiskar om det spöregnar så gärna. Men skulle regnoväder komma medans jag är ute, så vill jag ha ett smidigt och bra ställ, jag lätt kan packa ner i ryggsäcken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inlägg
            Tack för snabbt svar. Hoppas hitta ett sådant liknande ställ. Jag åker inte ut o fiskar om det spöregnar så gärna. Men skulle regnoväder komma medans jag är ute, så vill jag ha ett smidigt och bra ställ, jag lätt kan packa ner i ryggsäcken.
            poncho? nästan det bästa i det läget, även om det inte är riktigt snyggt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
            44 svar
            9 204 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg BrainDisorder  
            Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
            4 svar
            189 visningar
            0 gillar