Förbättra vadarjackan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förbättra vadarjackan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förbättra vadarjackan

Tja!
    Det är såhär att jag köpte en ny vadarjacka och kunde välja mellan årets och förra årets modell som var lite billigare. Dock visade sig att det bara fanns d-ring på årets modell(jag kollade givetvis bara på den och antog att det fanns på den gamla med).

Så nu tänkte jag sy på en D-ring plus lite skumgummi på ena bröstfickan för flugor.

Någon som har tips på hur man fäster sakerna på lämpligt sätt? D-ringen måste ju sitta rätt bastant då man rycker varje gång man ska ha håven. Och jag vet inte riktigt hur man syr på den när det är mening att det ska vara tätt.
    Någon som gjort detta och har tips eller är det bara att "kötta" på den.

Sen någon som vet om man kan spraylimma på skummgummin?

Kanske lite konstiga frågor men alltid bra med lite tips.

//Micke

Halloj!

Jag berättar nu bara hur jag skulle göra.

Ta något material som är starkt och gör en ögla, trä genom D-ringen först. Sy dit ekipaget och använd något lim för att göra tätt. Om du måste ha skumgummit på jackan så skulle jag limma med något lim och sen ev sy hörnor samt mitten och limma tätt. Men jag skulle inte göra det. Finns en massa andra smarta lösningar som tex en flugask. Kanske tom ett vision mycket bra chestpack - då behöver du inte göra något alls eftersom allt finns.

Bara en tanke....
    sigpic

Kommentera

För detta lilla projekt, följ Mattias råd! Behöver inte vara superavancerat.

Skulle du bli biten av sömmandet (vilket är lätt hänt hehe) ta en titt på http://www.extremtextil.de/index_en.html. Mycket kul textilier och annat för friluftsbruk.

/Kalle
      A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Tack för svaren!
        Ska kika på lite olika lösningar och återkommer med resultat(kan ta ett tag).
        Någon mer som trillar in och känner för att komma med tips så e det bara å skriva några rader

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
        44 svar
        9 206 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg BrainDisorder  
        Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
        4 svar
        192 visningar
        0 gillar