Den ultimata fiske-outfitten, sommar, vår, höst, vinter! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den ultimata fiske-outfitten, sommar, vår, höst, vinter!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Den ultimata fiske-outfitten, sommar, vår, höst, vinter!

Alltid varit en "civil fiskare", dvs använt alldagliga kläder, men nu är det stopp på det efter att ha fått rullolja på en Stenströms skjorta!

Det jag söker är skal-kläder som håller mig varm & kall. Varm på höst, vinter och vår, och sval på sommaren, förutom de kyliga dagarna!

Vad tror ni om min setup? Har jag varit för snål för att klara vintern, vad ska jag ersätta, ta bort eller lägga till för att ha den ultimata fiske-outfiten sommar-vinter?

Hej!

Har ingen direkt koll på de produkter du skriver om ovan!? Men jag ville väcka tanken om att kanske köpa ett riktigt vasst Gore-tex (skidställ) efter typ sportlovstiderna, brukar ju vara ordentligt med rea då! Finns ju hur mycket som helst med skidkläder som kan tänkas passa riktigt bra till fiske, speciellt sådanan som upfyller de krav du har!

Lycka till!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Jodå, det där kitet är helt o.k. Möjligen kan man lägga till ett micro fleece underställ för de riktigt kalla dagarna:

Kläder av bambu fiber är kanon på sommaren.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tycker inte riktigt att det funkar med bara ett ställ om man vill kunna fiska under alla årstider. På vintern tycker jag att en flytoverall eller någon form av fodrat vinterställ är att föredra. Vår och höst är skalkläder med underställ bra (som typ det du listat). Det kan väl ofta även funka sommartiden, men personligen gillar jag då att ha bekvämare, icke vattentäta, kläder, och en enkel liten regnjacka nedpackad att ta på vid behov.

Kommentera

jag drog hem lite beten från USA så passade jag samtidigt på att slänga med Basspro shops 100mph Gore tex jacka+byxor. Har stora förhoppningar på detta set då kundomdömena är riktigt talade för plaggen.

Kommentera

jag kör med random underställ samt Pinewood byxor o jacka vår och höst, är inte specielt frusen som person så det funkar för mig. när det är kallare kör jag underställ samt extra tröja + mjukisbrallor under pinewood kläderna, helt kanon för mig
            sommaren om jag inte far runt i shorts kör jag fortfarande pinewood byxorna.
            mvh krikle

Kommentera

Kör Savage Gear jacka http://www.willyssportfiske.se/p/kon...it-jacket.html
              Samt byxa http://www.willyssportfiske.se/p/kon...tes-byxor.html

Med stormy-weather underställ samt microfleece under tidig vår och sen höst, skippar microfleece när det är något varmare.

Under vinterns värsta trollingväder så kör jag nog en hederlig, ful o skabbig men ack så skön o varm Fladen flytoverall.
              Skitfiske då!!!

Kommentera

"Bygg" ihop mig ett riktigt bra kit, som fungerar året om! Och vinter, jag är väl egentligen ingen vinterfiskare. Är mest
                -tidig vår
                -vår
                -Sommar
                -höst
                -sen höst

Ska vara hållbara kläder, och helst inget som det står massa reklam på, som exempelvis Savage gear, nu har jag inget emot företaget, men gillar inte att vara en reklampelare, gratis!

Kommentera

Den ultimata fiske-outfitten, sommar, vår, höst, vinter!

Ursprungligen postat av MLF Visa inlägg
                  jag drog hem lite beten från USA så passade jag samtidigt på att slänga med Basspro shops 100mph Gore tex jacka+byxor. Har stora förhoppningar på detta set då kundomdömena är riktigt talade för plaggen.
                  Lånar tråden lite, får man fråga vad du gav för bass pro stället med frakt och tull?

// Björn
                  sigpic
                  www.bjornsfisketrosa.blogspot.com

Kommentera

Varför beställa Basspro shops 100mph Gore tex från Usa,när Söder sportfiske säljer dom till bra pris?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    44 svar
                    9 189 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    180 visningar
                    0 gillar