Den ultimata fiske-outfitten, sommar, vår, höst, vinter! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den ultimata fiske-outfitten, sommar, vår, höst, vinter!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ajax -71 Visa inlägg
    Varför beställa Basspro shops 100mph Gore tex från Usa,när Söder sportfiske säljer dom till bra pris?
    Fler färger att välja på för den som vill...Jag själv var först och främst ute efter några dussin-tals beten som ej finns att få tag på här hemma. Kläderna slant med då jag ändå tänkt investera nytt ganska snart. Fick dessutom 10% rabatt på kläderna så de gjorde inte köpet svårare.

Kommentera

Ok då förstår jag,köpte dräkten själv från söder i höstas,kan bara gratulera till ett otroligt bra köp!

Kommentera

Ursprungligen postat av osynlig_fisk Visa inlägg
        "Bygg" ihop mig ett riktigt bra kit, som fungerar året om! Och vinter, jag är väl egentligen ingen vinterfiskare. Är mest
        -tidig vår
        -vår
        -Sommar
        -höst
        -sen höst

Ska vara hållbara kläder, och helst inget som det står massa reklam på, som exempelvis Savage gear, nu har jag inget emot företaget, men gillar inte att vara en reklampelare, gratis!
        Jag kör North face jacka Summit Series där man kan plocka av fleece jackan och bara ha skalet på. Funkar kalasbra.
        Har även en Broman Odell jacka som jag är nöjd med.
        Gore tex, dyrt men bra. Byxor har jag lite olika. Är mkt nöjd med mina Broman Odell byxor som är vattentäta, inte gore tex men håller bra mot väta. Ett par Sasta byxor med Gore tex, tunna men grymt bra byxa.
        Har även ett par Geoff byxor Urus2, grymt sköna men inte alls bra mot väta enligt mej. Har för mej att det är vattenpelare på 2000el 2500 på dom.
        Jag anser att minst vattenpelare på minst 5000, gärna 10000 är att föredra för att vara relativt säker på att inte inte bli blöt om det är regningt.
        Underställ har jag oftast kört Helly Hansen. Provade nu i höstas att köpa ett underställ via New Body.
        Än så länge är jag minst lika nöjd med det stället som med HH. Kostar 150 kr för hela stället.

Något jag anser är riktigt bra är Fristadskläder med Gore tex. Finns jacka och byxor som skulle fungera kanon till fiske.
        Det går ju faktiskt att handla begagnat på nätet. Går att göra klipp ibland!
        Fråga dina fiskevänner vad dom har för ngt och om dom är nöjda?
        Finns många bra märken. För mååånga år sedan körde jag med Everst byxor. Funkade kanonbra och höll emot väta bra.
        Håller med dej att man inte vill se ut som en reklampelare som man gör med en del fiskemärken!
        Inte utan anledning att en del väljer sin logga i starka klara färger.

Köp det bästa din plånbok klarar av så blir du säkert nöjd.
        Mvh tobbe
        Tobbe.J

Kommentera

Då har man fått hem 100mph setet från BSP.. Tog 12 dagar från beställning till att fedex droppa det vid min dörr.
          Ska bli mycket intressant om kläderna håller det man hört/läst. Om inte så blev det mer än halva priset billigare på import iallafall.
          Bifogade filer

Kommentera

Vad gick frakt, tull och allt där till, till?
            Är ganska kort 175 cm, och smal som en näbbgädda, tveksam om USA Medium passar mig. Hmm

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
            44 svar
            9 189 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg BrainDisorder  
            Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
            4 svar
            180 visningar
            0 gillar