Bästa skalbyxa och jacka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa skalbyxa och jacka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa skalbyxa och jacka

Jag är på jakt efter ett bra set med byxa och jacka. Har kikat på diverse forumtrådar men tycker de flesta har några år på nacken.

Har kikat på Rapala, Pinewood och Geoff Andersson. Jag vill helst ha dem så vattentäta som möjligt även om de flesta verkar vara av åsikten att om man sitter ner i en fuktig båt så blir man förr eller senare blöt i rumpan ändå.

Självklart vill man komma så billigt undan som möjligt men jag resonerar i banor om att hellre köpa lite dyrare och i gengäld kunna använda dem i många i år istället för att bli tvungen att köpa nytt vartannat år.

Fyll gärna på med synpunkter i tråden, vad använder ni och vad tycker ni är det bästa ytterskal plagget?

/Rickard

Geoff andersson har kanonprylar, pinewood är kanske snäppet under kvalitetsmässigt men helt ok det med. Tror du resonerar rätt att kvalité kostar. Ett tips kolla beoutdoors.se kampanj på geoff andersson urusbyxa för 799:-.

Kommentera

Mitt tips: lås dig inte till märken som profilerar sig som fiskekläder. Jag var nära att köpa ett set Urus3, men passformen var för bedrövlig för mig. Jag gick in i en outdoorbutik och där var utbudet grymt mycket större och personalen där visste t ex vad det är för skillnad på Gore Tex Active Shell och Gore Tex Soft Shell. Det vet inte nån i fiskebutiken där jag brukar handla.

Kommentera

köp en jacka av välkänt märke typ haglöfs och det ska vara gore tex och tyvärr kostar dem ju ca 3500:- och uppåt. sedan kör du ett par vanliga frilufts byxor/jakt och ett par hederliga galonbyxor nerstoppade i väskan.. Har använt geoff urus 3 mm mm innan och dem läcker då man sitter i en båt.

Kommentera

Bass Pro shops 100mph som söder har för 3999:- Har jag hört väldigt mycket gott om. OM du ändå tänkt lägga pengar i den klassen tror jag det setet är svårslaget!

Kommentera

Kolla på naturkompaniets outlet. Där finns ett gäng jackor och brallor i Goretex som håller tätt!

Kommentera

Geoff A läcker efter mycket regn, likaså Pinewood, dessutom prasslar dom, har båda, vad jag kan rekommendera är Härkila Gore Tex, jaktkläder prasselfria och täta, men kostar naturligtvis en hel del, mitt favorit ställ. Köper numera bara prasselfria kläder till fisket.

Kommentera

Jag kan inte låta bli att lägga mig i... Vad har Urus för membran? 3 mvp har jag för mig, skulle jag aldrig köpt, har hört flera som klagat på att de läcker. De är snygga och säkert bekväma men 3mvp.. Det basspro-setet någon skrev om kan jag tänka mig är riktigt bra.

Jag hade köpt något på itab men det är jag.

Kommentera

Gå in i en butik som säljer yrkeskläder och kolla deras sortiment, finns massor av bra kläder som inte kostar förmögenheter men fungerar riktigt bra....

Ett exempel är som nämndes tidigare Itab, finns ju andra märken typ blåkläder och snickers som har riktigt bra prylar.
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-11-14, 20:53.

Kommentera

Tänk på att det finns olika typer av gore-tex, 1,2,3 lagers bland annat.
                    Väljer du 1 lagers så kommer den inte vara tät.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    44 svar
                    9 189 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    180 visningar
                    0 gillar