Efter att länge ha läst om hur revolutionerande det skulle vara för betesfisk-fångandet med ett kasstnät köpte jag för en dryg månad sen ett kasst-nät. Efter att lärt in teckniken och fyld av fröväntan drar man ut till gäddmete stället, packar upp grejerna och ska börja kassta med nätet, ingen fisk på de 10 första kassten, inteh eller på de andra kassten kasstar överallt under en bro vid vassen rakt ut överallt men ingen fisk... sama sak pass efter pass på olika ställen... Lika frustrerande när man läser om de ena stor fångsterna efter de andra... Så min fråga var ska jag kassta? Har lagt ut min båt i ringsjön nu o int eheller där fick vi någon betesfisk så vart ska ja egentligen kassta? Provade överallt längst båt bryggan i vikar vid vassen o även på fri vattnet =/ Antal ströfångsterpå 1 fisk då och då har det ju blivit men inget som gått o använda.
behvöer hjälp så snabbt som möjligt ska meta på sönda... så helst innan de... men även taksamför svar efetr det =)
MVH Christian
behvöer hjälp så snabbt som möjligt ska meta på sönda... så helst innan de... men även taksamför svar efetr det =)
MVH Christian
Kommentera