Abu boat 700 - multirulle och spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu boat 700 - multirulle och spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu boat 700 - multirulle och spö

Hej fiskarvänner,

Jag har nyligen återfått intresset för fiske efter båtköp. Fiskar i dagsläget med ett äldre, men för mig fullt fungerande, haspelspö. Fiskar i regel alltid nära land i skärgården men har planer på att börja ta mig ut på lite djupare vatten.

Har börjat snegla på ett lite grövre budgetspö och en multiplikatorrulle då jag inte anser att jag har tillräckligt mycket pengar i förhållande till hur mycket jag använder det för att köpa ett dyrt. Vill i första hand lära mig att använda en multirulle då jag aldrig gjort det innan samt se vad jag tycker om det innan jag gör någon större investering.

Hittade följande utrustning abu boat 700 för ynka 499 kr. http://www.abugarcia.se/catalogue/B0...boat,7387.html

Min fråga är kort och gott (trots att jag vet att jag förmodligen kommer få åsikter om att det är dumt att köpa billigt ), på denna förpackning står det "trolling sett", går detta spö även använda som kastspö eller är vissa spön speciellt avsedda för trolling och totalt värdelösa gällande kastning?

Vore jätteglad för svar.
    Mvh
    Filip

Jag skulle inte komma på tanken att köpa det idag, men om du bara vill testa så är det ett billigt alternativ. Räknar du med lite mer fiske så lär du snart få bättre grejer så varför inte gjöra det från början. Börja med en amb 7000 och ett billigare båtspö på 6-7 fot och ett hyffsat spinnspö 8-9 fot som klarar kastvikter runt 80-100gr så har du ett bra nybörjarset som du efterhand kan förbättrar efter ekonomi och behov. Är du ensam eller ska köpa grejer till frugan eller barna så rekomenderar jag att kolla ollsonsfiske.se de brukar ha bra priser på paket och mängdrabbat.

Kommentera

Som jag förstått det vill du lära dig kasta med multi, då skulle jag helt klart undvika både det du länkar till och även en 7000 modell på rulle, det du länkar till är pilk-prylar och en 7000 är en Trolling och havsfiske-rulle, 7000 är ganska värdelös att kasta med och den du länkade till nästan omöjlig att kasta med.

Vill du verkligen lära dig fiska med multi och ha en ganska rejäl rulle så kör på en 6500 storlek,den kastar bättre en 5500 rullarna samtidigt som den går att fiska havs-fiske med om man inte går upp på dom allra största pilkarna.

Eftersom du inte nämnde kast-vikter kan jag inte hjälpa dig med spö-val.

Kommentera

Tack så jättemycket för era svar! Som ni märker är jag total nybörjare när det gäller prylar. Fortsätter nog detta året med nuvarande haspelutrustning och investerar i något i linje med vad ni rekommenderat nästa år istället.

Återigen tack, där sparade jag den femhundringen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
        24 svar
        2 379 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13