Köpa beten m.m. från USA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa beten m.m. från USA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa beten m.m. från USA

Hej!

Läser då och då att folk brukar köpa beten (jiggar, vobbler, jiggskallar m.m.) utomlands till väldigt bra priser, framförallt från USA.

Tänkte höra om det finns någon som kan dela med sig lite av sina erfarenheter av detta.

Tips på bra affärer.
    Finns det några risker med tull m.m.?
    Leveranstider?

Övriga tips.

Jag köpte en himla massa från tacklewarehouse, landade på runt 800$ inkl frakt, sen kom de till tull viket jag visste på va 1600kr. men blev helt klart billigare ändå. De tog 3dagar att få den med FedEx Priority Mail. Tull åker du nästan alltid på, ska dock inte komma på ordrar under 500kr.

Markus
    sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Jag har köpt från Musky Shop och eBay en massa gånger.
      På Musky SHop så lähher jag till 30% på priset (inkl frakt) så får jag ungefär det som tullen kommer kosta, man sparar alltid lite pengar och dem har ju saker som vi inte har (Stay Lok storlek 4.5 beteslås, 25st för 100kr).
      På eBay så brukar jag fråga säljaren om han/hon kan skriva gift och skriva att värdet är typ 20-50 dollar, då slipper man tull och frakten går snabbare. Här kan man köpa massa roliga saker, jag köper speciellt rullar och lina.
      På denna affären http://stores.ebay.com/Alexandria-Ba...id=p4340.l2563 så får du bra priser på massa gäddbeten (Bulldawg, Hellhound, Jake, Showgirl mm) och billig frakt.

Kommentera

Köper mycket via Ebay. Enkelt då man ser exakt vad frakten kostar, riktigt bra priser dessutom och det finns i princip allt på Ebay. Har aldrig åkt på tull när jag har köpt runt 5 beten åt gången, ofta är frakten billig när man köper mindre grejer också, typ 20-30kr och i princip alla samfraktar. Går hyfsat snabbt, brukar ta ungefär en vecka efter att man betalat.
        Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Köper en hel del beten från Tacklewarehouse. Men ska jag ha mycket delar jag jämt upp ordrarna så ingen överstiger 50$ då frakten bara blir 7.50$ och jag har aldrig åkt på tull därifrån.
          Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Intressant, ska se över både tacklewarehouse och ebay. Föredrar nästan tacklewarehouse för det känns minst krångligt men o andra sidan lär man kanske kunna göra större fynd på ebay...

Har ni några tips bland amerikanska beten som ni vill dela med er av?

Kommentera

Beställde 5st M/G Spinnerbaits från Thornebros förra veckan. Inkl frakt gick det på 560kr och jag klarade mig dessutom från tull, riktigt överkomligt
              Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Bass pro shops har väldigt mycket till bra priser. Jag har handlat mycket därifrån och är väldigt nöjd!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                3 427 svar
                239 621 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg emilone
                av emilone