Hejsan!
Köpte en gård och gick genom allt gammalt som som finns i alla utrymmen och uppe i vinden i gamla gästhuset hittade jag lite fiskegrejer.
Jag undrar mest om det är värdefulla saker då jag kanske inte ska låta min 6åriga son använda spön som kostar skjortan.
Då det är gamla grejer så hittar jag dessvärre inte mycket text på spöna. Iom att jag inte kan säga exakt vilka spön det är förstår jag att det är omöjligt att säga exakta värde men jag vill mest veta om det är kvalite spön eller inte så sonen inte gör sönder dom
spö nr 1:
farlow. enda jag kan tyda på denna är farlow 191...
Spö nr 2:
arjon (står e.sat/e.sot) 6kantig bambu...
spö nr 3:
liknar spö nr 2 fast sliten o jag hittar ingen text lr på den
spö nr 4:
abu diplomat 651
spö nr 5:
haspelspö 865-1410. 7 fot. tillverkat för KF av berkley & co.
rulle nr 1:
pebeco 222a
rulle nr 2:
The "silex major" Made by hardy bros ltd.
sedan låg det väl ca 150-200 drag i sina original lådor av abu, arjon och några väldigt gamla drag utan namn.
Vad tror ni?
tackar för eran hjälp!
fulfisken
Köpte en gård och gick genom allt gammalt som som finns i alla utrymmen och uppe i vinden i gamla gästhuset hittade jag lite fiskegrejer.
Jag undrar mest om det är värdefulla saker då jag kanske inte ska låta min 6åriga son använda spön som kostar skjortan.
Då det är gamla grejer så hittar jag dessvärre inte mycket text på spöna. Iom att jag inte kan säga exakt vilka spön det är förstår jag att det är omöjligt att säga exakta värde men jag vill mest veta om det är kvalite spön eller inte så sonen inte gör sönder dom
spö nr 1:
farlow. enda jag kan tyda på denna är farlow 191...
Spö nr 2:
arjon (står e.sat/e.sot) 6kantig bambu...
spö nr 3:
liknar spö nr 2 fast sliten o jag hittar ingen text lr på den
spö nr 4:
abu diplomat 651
spö nr 5:
haspelspö 865-1410. 7 fot. tillverkat för KF av berkley & co.
rulle nr 1:
pebeco 222a
rulle nr 2:
The "silex major" Made by hardy bros ltd.
sedan låg det väl ca 150-200 drag i sina original lådor av abu, arjon och några väldigt gamla drag utan namn.
Vad tror ni?
tackar för eran hjälp!
fulfisken
Kommentera