Tips med val av rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips med val av rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips med val av rulle

Hej
    Står i kvalet att köpa mig en ny rulle inför sommaren då jag börjat märka av nu på vårfisket att rullen gjort sitt.
    Jag har varit inne på att skaffa Penn fierce. Men nu har jagläst mkt gott om Shimano Stradic FC . Någon som har erfarenhet av dessa rullar, eller vad är era åsikter.
    Fiskar endast i havet, nu mkt havsöring, sen blir det torskfiske o självklart makrill.

Nobody? =(

Kommentera

Jag är ingen expert på Haspel, många år sedan jag slutade med dom, men om jag går efter tanten och grabbens fiske bör du upp på en 4000 storlek så den tar 170-180m 0:30 nylon annars blir dom för små till ditt fiske, vi fiskar samma typ av fiske som du gör efter samma fiskar.

Kommentera

Kanske lite sent svar men iallafall. Rullen jag kan rekommendera är shimano hyperloop 4000. Kör med den själv och är den bästa rulle jag nånsin haft. Inte så dyr heller. Kostar ca 450kr i butik här iallafall.. / Dennis

Kommentera

Ursprungligen postat av GåsöJonas Visa inlägg
          Hej
          Står i kvalet att köpa mig en ny rulle inför sommaren då jag börjat märka av nu på vårfisket att rullen gjort sitt.
          Jag har varit inne på att skaffa Penn fierce. Men nu har jagläst mkt gott om Shimano Stradic FC . Någon som har erfarenhet av dessa rullar, eller vad är era åsikter.
          Fiskar endast i havet, nu mkt havsöring, sen blir det torskfiske o självklart makrill.
          Stradic och Fierce är ju 2 st väldigt olika rullar. Penn bygger sina rullar mer eller mindre för maximal hållbarighet och de väger också rätt mkt förhållande till sin storlek. De bygger också rullar som ska klara av marin miljö på ett bra sätt. Stradic har många år på nacken nu och har blivit en poppis bland många. Vet ej hur den är i saltvatten dock.

Men det blir väldigt svårt att jämföra de rullarna sinsemellan eftersom de kostar väldigt olika jämfört med varandra. Stradicen gör nog inte bort sig men handen på hjärtat så är Fierce en mkt prisvärd rulle.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
          2 svar
          2 602 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TomHiddleston  
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57