Tänkte köpa ett nytt jerkbaitspö och tänkte att jag kunde prova med ett tvådelat spö. Har kollat runt lite och Shimanos Yaseispön ser verkligen intressanta ut, någon som har känt på dessa spön än?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt Jerkbaitspö – tvådelat ?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Pikemaster33 Visa inläggTänkte köpa ett nytt jerkbaitspö och tänkte att jag kunde prova med ett tvådelat spö. Har kollat runt lite och Shimanos Yaseispön ser verkligen intressanta ut, någon som har känt på dessa spön än?
-
Vad jag vet så finns det inga bra 2-delade spön på marknaden.
Savagear Big Lure & Jerk är ju 7 fot och tvådelade, dem är nog bra men annars blir det svårt.
Jag köpte ett Strike Pro Contact för inte så länge sedan eftersom jag kom ihåg att det var ett trevligt spö (har haft ett tidigare) men jag blev väldigt besviken. Rullfästet håller inte fast rullen ordentligt (den rör sig i sidled när man drillar fisk) och holken (delningen) drogs ut ur fästet första gången jag använde spöt.
Klingan är det inget fel på men CWC borde verkligen sätta i bättre rullfäste och holk.
Kommentera
-
MrD: håller med fullt. Har 2st 180gr contact, 1st 7 fots 150 och Hamern i blåa 2-delade. Är samma problem med alla. Men eftersom jag älskar klingan på strike pro spöna så har jag pillat i ölburks kapsyls bitar i alla fästen bara för att få rullen å sitta. Men är fan ett riktigt pissfäste dom har nu. Men förutom dem så är det riktigt trevliga spön att drilla fisk på och svarar fint i hemtagningen av beten.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerk apan Visa inläggMrD: håller med fullt. Har 2st 180gr contact, 1st 7 fots 150 och Hamern i blåa 2-delade. Är samma problem med alla. Men eftersom jag älskar klingan på strike pro spöna så har jag pillat i ölburks kapsyls bitar i alla fästen bara för att få rullen å sitta. Men är fan ett riktigt pissfäste dom har nu. Men förutom dem så är det riktigt trevliga spön att drilla fisk på och svarar fint i hemtagningen av beten.
Kommentera
-
Köp inte woodyn, det känns som man jerkar med en styv fjäder. Specielt med tyngre träbeten. Toppen av spöt fjädrar/vibrerar efter varje jerktag, förlorar själva närkontakten med betet. Skulle nog häldre titta på Musky / St.croix spöna isnf.
Kommentera
-
st croix har fantastiska tvådelade spön. /T
Kommentera
-
Måste hålla med tonyex om St croix. Har själv ett två delat 7 fot premier 3oz som wreckbender byggde om åt mig. Bytte rullfästet till acs och flyttade fram det ca 10cm och bytte korken mot eva.
Från att vara lite framtungt blev det nu perfekt balans..
Riktigt bra spö även om du inte bygger om det.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerk apan Visa inläggKöp inte woodyn, det känns som man jerkar med en styv fjäder. Specielt med tyngre träbeten. Toppen av spöt fjädrar/vibrerar efter varje jerktag, förlorar själva närkontakten med betet. Skulle nog häldre titta på Musky / St.croix spöna isnf.
Det får duga tills jag känner att jag vill spendera 2000 på ett spö, just nu så vill jag ha ett bra havsöringspö o havsöringsbeten och massa gäddgrejjer (ismetepulka, paraplymjärde, beten mm).
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggst croix har fantastiska tvådelade spön. /T
Men det fanns mer än jag trodde, kollade på St Croix hemsida, tyvärr så är alla spön lite för långa.
PM70MHF2 och PM70HF2 var dem enda jag hittade.
7' med kort bakhandtag är för långt för mig att jerka med.
Men om trådskaparen kan jerka med ett 7' spö så är nog dem spöna dem bästa tvådelade man kan hitta.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-23, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57