höll bara med om rapala... inte färgerna...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa vassdraget?
Collapse
X
-
"Blue Fox Buzzer" är min nya favorit. kolla tråden som heter "Blue Fox Buzzer" så får du reda på varför.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Originally posted by BeBest
Gången är nog bra men det hade kunnat få vara tre gånger större!
BeBest= mannen som gillar att fiska med "attityd"achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Används vassdrag idag. Var nästan säker på att det draget var på utdöende. För varför ska man kasta inne i vassen eller i näckrosbälten. Oftast står ju fiske i kanten på näckrosbältet eller på samma sätt för vassen. Hur ska en gädda kunna ta ett bete inne i vassen eller i näckrosorna. Han kommer ju att behöva köra gatlopp mellan näckrosstjälkar och vasstrån. Ungefär som köra bil i en skog full av träd. Nä vassdrag är nog ett helt fel namn på ett drag. Borde nog hetat nåt annat. För visst är det bra när det kan växa massa skit på botten. Då kan man slippa en del. Då är det i så fall bättre med jerkfiske än med vassdrag. Vassdraget borde hellre bli ett prydnadsföremål. MVH Gunnar J.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Originally posted by elanen
Används vassdrag idag. Var nästan säker på att det draget var på utdöende. För varför ska man kasta inne i vassen eller i näckrosbälten. Oftast står ju fiske i kanten på näckrosbältet eller på samma sätt för vassen. Hur ska en gädda kunna ta ett bete inne i vassen eller i näckrosorna. Han kommer ju att behöva köra gatlopp mellan näckrosstjälkar och vasstrån. Ungefär som köra bil i en skog full av träd. Nä vassdrag är nog ett helt fel namn på ett drag. Borde nog hetat nåt annat. För visst är det bra när det kan växa massa skit på botten. Då kan man slippa en del. Då är det i så fall bättre med jerkfiske än med vassdrag. Vassdraget borde hellre bli ett prydnadsföremål. MVH Gunnar J.
vad fan! detta har ingen talat om för ålandsgäddorna! dom korkade fiskkräken står fortfarande inne i vassen, och hugger faktiskt där också.
men visst står gäddor i vassen! där har dom både skugga, betesfisk och kamoflage. lite vasstrån är ingen match för en gädda på några kilo, som dessutom fått upp intresset för ett retsamt bete på väg. sedan kan jag hålla med om att man ofta får gädda utanför vassen också. men med ett PB på mindre än hälften av ditt, så kanske detta gäller STORA gäddor i större utsträckning?achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Några av mina bästa gäddställen har en gles växtlighet av dels gäddnate dels ålnate samt inslag av vattenbläddra och näckrosor. Här och var finns mindre men täta ansamlingar av dessa arter och i dess närhet finns gäddorna. En vobbler har tagit skeden full och slutat fungera, samma med en jerk med oskyddade krokar, Vasskyddade krokar gör att man vågar söka de större även där. Mitt PB är taget på ett grunt avsnitt i sjön med sådan gles grönska. Sent på hösten kan det dock funka med vanlig oskyddad krok.Senast ändrad av BeBest; 2011-05-29, 08:01.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
2024-11-09, 18:27 -