Fiskeklocka??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeklocka???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
    Även om den klockan var helt i det dyraste ädelmetallen så skulle jag aldrig betala 25milj kr för den. Så den som betalar 25milj för den klockan måste ha värre problem med sig själv än jag är naiv eller klumpig.

Men berätta gärna du som har kunskapen hur prislappen på denna är som den är och varför man som klock intresserad skulle betala den summan?

Har själv en klocka runt 50k och gillar hantverk och teknik men finns inget i världen som skulle lura i mig att den klockan har nåt speciellt som gör den värd dessa pengar.

Människor är roliga, skulle jag bygga en egen rulle, döpa den till nåt fancy/elegant och göra få exemplar och lägga allt på marknadsföring och PR skulle det finnas nån stackare nånstans på denna jord som skulle betala 25milj+ trotts att den inte är värd ens 1/100.
    Nu handlar tråden om klockor till fiske och inte premium segmentet klockor för oljemiljardärer. Anledningen till varför jag tyckte ditt svar var osmidigt var att jag har lärt mig att inte ifrågasätta andras smak och tycke, folk får göra som man vill samt att dessutom kalla någon efterbliven är utanför mig iaf.

Kortfattat handlar klockors värde för mig om hantverk, känsla för detaljer och exklusivitet. Dessa finns i ALLA grader och prisklasser. Att en Patek Philippe 5970 kostar skjortan är för min del helt normalt eftersom de är ett hantverk som enligt mig är helt fantastiskt. För att inte tala om vintage modellerna.....

Visst som du säger, bygger man något exklusivt som får ett häftigt rykte finns de en stor chans att de finns gott om folk i världen som är beredda att punga ut multum för något som gemene man egentligen bara kan garva åt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
      Vart är klockan som är synkad med smartphonen och ekolodet samt frontmotorn så man kan de djup och hastighet mm?

Inbyggd gyro som gör att man kan svänga genom att vrida handleden på visst vis. Kunna styra elriggarna mm.

Det är väl fiskeklocka?
      Den är på gång, såg att citizen hade nånklocka man kunde koppla ihop med iphone genom BT. Då kunde klockan visa om man fått mail, missat samtal, sms, mms osv. Så steget till din drömfiskeklockaär nära

http://www.amazon.co.uk/Citizen-Prox.../dp/B009LDL7TU
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
      2 svar
      2 602 visningar
      0 gillar