käft öppnare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

käft öppnare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • käft öppnare

    Hejsan allihopa. Vad tycker ni om käft öppnare e de ett bra redskap ? Jag har en men inte använt den så mkt eftersom den e svår att trycka in i käften på små snipppz.

    Fish hard Go PRO

  • #2
    Käftöppnare har sina fördelar, billigt tillbehör också. Absolut nodvändigt om man fiskar mycket själv.

    Kommentera


    • #3
      Käftöppnaren är ovärderlig enlig mitt sätt att se. Tillsammans med en stabil kroklossare bildar de ett formidabelt radarpar i kampen om att få tillbaka betet från gäddkäften!
      Utan käftöppnare och kroklossare skulle jag tvingas bonka varannan gädda som i övermod kastat sig över min intet ont anandes abborrespinnare och nära nog svalt den!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

      Kommentera


      • #4
        En tummregel är att aldrig fiska med ett bete som inte funkar som sin egen käftöppnare.

        //K
        BJ@

        Kommentera


        • #5
          Att lägga fisken på rygg och behålla gälgreppet på gäddan brukar i 90% av fallen fungera ypperligt för att få gäddan att hålla käften vidöppen. Att (med ett par skonsamma brallor) sitta gränsle över fisken under denna procedur minimerar även risken för att gäddan skadar sig om den skulle få för sig att bli vild. Gäddorna brukar bli väldigt paralyserade och lugna vid sådan hantering.

          Att man sedan gör lite misstag och är något oförsiktig får man på köpet. Lite svett och blod kan det kosta ibland

          (om ni nu glömmer käftöppnar hemma)

          Kommentera


          • #6
            om man är själv ute så är käftöppnare ett mycket bra redskap, själv sumpade jag min i sjön för någon vecka sen :P

            Kommentera


            • #7
              har precis inhandlat en käft öppnare,, hoppas på att det ska förenkla avkroknig,, får förhoppnings vis testa den imorgon,

              Kommentera


              • #8
                för 5 årsedan kommer jag ihåg hur jag tog en pinne och satta upp fiskarnas mun så jag kundre sträka in handen och ibland gick pinnen sönder AJAJAJA
                Fish hard Go PRO

                Kommentera


                • #9
                  Jag har en käftöppnare, köpte den för länge sedan och länge låg den oanvänd... men så i vintras fick jag idéen att ta med den ut på en gäddtur... visst, första snipan skulle befrias från kroken men inte FAN förmådde min variant av käftöppnare att trycka upp en arg och mycket bestämd gäddsnipas käft inte.
                  Funkar dock på avlivade gäddor (lite slappare i muskulaturen då...)
                  Så, den jag har är KASS!!!

                  Finns det några bra varianter som man kan köpa? Detta var (antagligen) en billig sak som via "fjäderkraft" ska öppna munnen.

                  Kommentera


                  • #10
                    min kompis tar underkäken mot båtens kant och böjjer upp gäddanskäft, lite fult tycker jag.
                    Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 594 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 901 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 370 svar
                    236 510 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av metspö, 2016-08-10, 09:18
                    30 svar
                    3 386 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
                    96 svar
                    10 641 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Arbetar...
                    X