Fox-återförsäljare??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fox-återförsäljare???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
    Känns som de svenska fiskebutikerna har på tok för dålig konkurrens.
    Både på utbud och prissättning.
    Har varit på jakt efter några stycken Fox Micron EOS napplarm, köpte ett för något år sedan och då betalade jag 700 kr för det.

Nu hittar jag det endast hos Piscari och de ska ha hutlösa 1149 riksdaler! och då är det ändå sänkt med 250 spänn
    Tittar man bara ett stenkast över kanalen i Storbritannien så kostar samma napplarm under 500 :-

*katching* säger det i de svenska handlarnas ficka och ett stort leende fortlantas i deras ansiktsregion när man klickar på "köp"-knappen i deras butiker.
    Och varför har dom dålig konkurrens tror du? Jo, för det finns en otroligt liten marknad i Sverige. Hur många fysiska butiker finns det som mer eller mindre enbart koncentrerar sig på specimenfiske? Ingen, och det finns en anledning, det går mer eller mindre inte att driva en sådan.

En liten marknad ger heller ingen fördel när man ska förhandla om inköpspriser. Som dessutom oftast går via en grossistdel (hur det funkar i UK vet jag inte).

I England finns det väl typ 100 000 gånger fler specimenmetare än i Sverige? Konstigt att marknaden skiljer sig enormt?

Sedan kan man konstatera att många av dom stora metemärkena kommer från just UK.

Dessutom har UK haft stora ekonomiska problem och haft ungefär hälften av våran moms (vad dom har nu vet jag inte) och ett fallande pund.

Svenska sportfiskehandlare blir inte oproportionerligt rika, men varför inte starta en kedja om det är så enkelt att ta ut överpriser och tjäna miljoner varje år?

Sedan undrar jag vilken kanal det är du ska kasta sten över? Trodde bara det var i Wanted man kunde "curvea".
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
      Nåt tips på ersättningsmodeller om Flode inte levererar ?
      Finns inga med dom där sköna benen som nästan flyter på vattnet Får svetsa egna inserts om man vill åt den egenskapen.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        Finns inga med dom där sköna benen som nästan flyter på vattnet Får svetsa egna inserts om man vill åt den egenskapen.
        Ja nä stolen vill jag ha om det är till rätt pengar...men jag vill ha en ny väska också... Jag har redan en prologicväska som jag inte är nöjd med. JAg vill ha en ryggsäck som jag får plats med gäddmeteprylarna - inte jättemycket. Ett par lådor, ett par rigbins, våg och lite verktyg. Gärna så att jag kan fästa avkrokningsmattan ihoprullad utanpå.
        Senast ändrad av CalleX; 2011-02-16, 21:24.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
        3 427 svar
        239 718 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg emilone
        av emilone