Flytring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytring

Hej

Har lite frågor angående flytringar. Den vanligaste metoden förknippat med flytingar är ju flugfiske, men jag undrar om det går bra med andra metoder också?

Jag letar efter en flytring som är hyfsat billig, och jag hade inte tänkt flugfiska från den i första taget, utan testa på spinnfiske och mete. Nån som har något tips?

Jag har en Guidline Drifter och är toknöjd. Det finns billigare och det finns dyrare och det finns begagnat. Bara välja vad du vill ha. Hur mycket får den kosta? Vet en som ska sälja sin Drifter, vet dock inte vad han vill ha. Fishcat 4 har ju fått mycket beröm och vet några som har Fishcat och är nöjda, men jag vet inte om den är värd dom extra pengarna om man jämför mot min Drifter.

Tänk på att det är gott att ha röven över vatten ytan i fall du fiskar på vår/höst när vattnet är lite kallare. Några billigare varianter typ Polarvargen mm har ju väldigt lite flytelement samt att dom har sittdynan väldigt långt ner. Det gör att du sitter i vattnet konstant. Själv har jag bara knäna och neråt i vattnet.

Många tycker olika och har olika smak, men detta var lite från mig.

Jag fiskar en del UL från min och det funkar väldigt bra. Fint att smyga sig på abborren runt näckrosbälten på sommaren.
    Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Tack för bra svar.

Hade tänkt mig en budget på runt 1500kr. Har kollat lite på polarvargen, men den blir väl utesluten nu. Nån som vet hur RT max belly boat är?

Hur är det att transportera flytringar? Hur stora blir de när de inte är uppblåsta? Vill ju helst kunna cykla/moped till fiskeplatserna

Kommentera

Har inte haft någon annan än min Drifter samt att jag testat en Fishcat en gång. Så jag vet inte hur dom billigare är, har bara hört av andra att dom inte var nöjda. Men sen har jag också hört sådana som är nöjda. Så dom märkena lägger jag mig inte i.

Min drifter har 2 band man sätter fast så kan jag ha den på ryggen som en ryggsäck när den är uppblåst.

Kommentera

Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg
          Har inte haft någon annan än min Drifter samt att jag testat en Fishcat en gång. Så jag vet inte hur dom billigare är, har bara hört av andra att dom inte var nöjda. Men sen har jag också hört sådana som är nöjda. Så dom märkena lägger jag mig inte i.

Min drifter har 2 band man sätter fast så kan jag ha den på ryggen som en ryggsäck när den är uppblåst.
          Okej, får bog bli någon lite dyrare men kanske begagnat. Vad säljer din polare sin drifter för?

Kommentera

Han ska ha kvar den fram till sommaren i alla fall sa han. Så den är inte till salu än tyvärr.

Kommentera

Har hittat denna fich cat 4 deluxe utomlands:

Verkar vara ett bra pris. Vet nån hur den är att transportera när den inte är uppblåst? Synd att det inte följde med någon pump i det där settet..

Kommentera

Då jag alltid tar bilen till sjön så köpte jag en luftpump på biltema som man har till luftmadrasser mm. Funkar klockrent och blåser upp ringen på någon sekund. Kostade 125:- har jag för mig. Drivs av 12V genom ciggutaget.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                24 svar
                2 249 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson