Polariserande glasögon! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Polariserande glasögon!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Polariserande glasögon!

Jag vill köpa polariserande solglasögon inför fiske/båtsäsongen. Kan ni ge mig lite tips? Vilka märken/modeller är ni nöjda med? ..... kan tänka mig betala upp till 500 kronor
    Jag såg att Guideline hade en modell som hett EM, finns det någon som äger en sån?
    Senast ändrad av natito; 2004-05-10, 11:59.

Lite beror det ju också på hur ansiktets topografi ser ut. Bredden på näsryggen eller ögonbrynens utstick t.ex. påverkar vilken modell som blir bekväm att bära.
    Solreflexerna, även de från sidan, ska hållas ute men samtidigt ska kondens kunna ventileras ut när solen ligger på eller vid annan ansträngning.
    Gul eller brons färg på linserna fungerar ofta bra.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag har ett par! Uberlägsna! En liten passus bara....Tänk efter i vilka förhållanden du offtast fiskar..
      Jag kör koppar med Blue Revo Coating.Uberlägset under klara,soliga t.o.m. skymmning sen blir d lite för mörka.
      Tror att mest allround e gula som dessutom e bäst vid dålig sikt å efter skymmning....

Kommentera

Re: Polariserande glasögon!

Originally posted by natito
        Jag vill köpa polariserande solglasögon inför fiske/båtsäsongen. Kan ni ge mig lite tips? Vilka märken/modeller är ni nöjda med? ..... kan tänka mig betala upp till 500 kronor
        Jag såg att Guideline hade en modell som hett EM, finns det någon som äger en sån?
        Jag har Guideline EM med brons färgade glas.
        De funkar skitbra i solsken men mindre bra när det är mulet.
        Till sommarfisket kan jag rekommendera dom.
        Bågarna är sköna att ha på sig.

Kommentera

Hej!

Min sambo har ett par Guideline och där håller vi med ovanstående kommentarer. Utmärkt i sol, men inte perfekt när det börjar skymma.

Själv har jag ett par Loop med gula glas. Inte riktigt lika bra (men helt ok) i starkt solljus, men fungerar utmärkt även en lång bit in i skymningen. Anledningen till att jag köpte ett par ljusa glas var för att kunna ha som skydd när jag dammar fluga, även om det inte är i solljus. Så, beroende på när du skall ha dom.

Både jag och min sambo är nöjda med våra glasögon och ser fördelen med den andra, men vill inte byta (lite beror naturligtvis på våra ansiktformer också).

Som sas tidigare... Testa ut, från 3-400 får man ett par bra. Vet dock inte hur mycket bättre ett par för 1000-lappen är.

/D

Kommentera

Jag använder Pool 12 polaroid glasögon.. Den modell av dom jag har är extremt sköan och har en sportig modell... Men glaset kanske itne är det bästa.. vet faktiskt inte, har inte testat nå dyrare glasögon heller så...
            Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Jag kör på ett par ur Polariod XOOR serien.

Jag gillar inte såna där heltäckande modeller men söker man såna är XOOR mindre bra.

//K
              BJ@

Kommentera

Originally posted by cico
                Jag kör på ett par ur Polariod XOOR serien.

Jag gillar inte såna där heltäckande modeller men söker man såna är XOOR mindre bra.

//K
                ojdå de var snygga.... men.... kommer det inte mycket ljus in från sidorna?

Kommentera

Jo, de skiljer sig lite från LOOP-looken.

edit; Man ser ju lika bra som i vilka glajer som helst. Huvudsaken är ju att man tar bort reflektioner åt det håll man kollar. Dessutom är det bra vid omväxlande väder. Polariodbrillor är inte alltid bästa alternativet. Har man lite öppet åt sidorna ser man ju lätt när de inte gör någon nytta (sabbar mer än de ger) utan att man behöver lyfta på dem.

//K
                  Senast ändrad av cico; 2004-05-18, 09:42.
                  BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                  21 svar
                  2 113 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg JontaK