Funderingar kring fiskekort - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring fiskekort

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Funderingar kring fiskekort

Fiskekort finns i många former. Det finns dagkort, veckokort, årskort, familjekort m.m. m.m. Det jag saknar är ett "kompiskort", alltså fiskekortsinnehavaren + en gäst. Det händer inte helt sällan att en kompis kommer på besök en lördagseftermiddag och fisketarmen skriker (vilket endast kan botas med en fisketur). Problemet är då att det inte går att köpa fiskekort. Antingen får man strunta i att fiska eller också får man fiska "olagligt". Jag kan tänka mig att betala ett lite högre pris för möjligheten att ta med en gäst. Det skulle också innebära att mer pengar går till fiskevård. Ett fiskekort i Kilsbergen, där jag fiskar mest, kostar 250:-/år. På det kan jag ta med familjen men inte en kompis. Jag skulle kunna tänka mig att betala 350-400 för möjligheten att ta med en gäst. Jag har börjat en liten kampanj där jag mailar till fiskekortsutgivare och ställer frågan. Tyvärr har jag bara fått ett svar och det var negativt. Man tyckte det skulle vara svårt att "administrera". Jag har iof lite svårt att förstå varför det skulle vara svårare att hantera en gäst kontra en hel familj.

Vad tycker ni i denna fråga?

Skitsnack att det skulle bli bökigt att hantera ... det skulle ju bli mycket enklare då dom inte behöver kontrollera vem som är "medfiskare". Försök att lägga fram det så att dom förmodligen kommer tjäna på det där i längden iom att fler kommer vara ärliga.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

tycker att det var en bra idé du tog upp och värd att kämpa för lite.
      Men de som säljer kort kanske inte är rätt personer att lobba för, sikta på fvo;s styrelse, det ska jag göra här.
      Tack för idén.

Kommentera

Vi kanske skulle organisera oss? Jag har mailat till
        http://www.kedjeasensfisk.se/ och Nora Kommun...

Kommentera

En utmärkt tanke. Fästmön/Kompisen ska med! Det är en självklarhet att det ska finnas årskort för såna eventualiter. Du kanske inte får med en enda människa i båten men du har lika fullt betalat för den. Rena vinsten för fiskupplåtaren! Fattar de inte det, är de ena riktiga - ”mörthjärnor”!
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Om man har en virtuell kompis med kan man ju ha fler spön!!!

Tycker det låter som en bra ide blir ju ingen skillnad egentilgen på familj.

På min svågers delade vatten löser man kort på ungefär det viset. Men det är en lokal jakt/fiske förening. Som fungerar mer pragmatiskt än byråkratiskt. Vilket är trevligt.

Hm, tror att min morbrors vatten fungerar så oxo. Men det skall jag kolla, eller så hart de en bunt extra kort som de får per år.

Fiske skall inte vara snårigt på den nivån!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
            3 430 svar
            240 402 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01