Fiskekort finns i många former. Det finns dagkort, veckokort, årskort, familjekort m.m. m.m. Det jag saknar är ett "kompiskort", alltså fiskekortsinnehavaren + en gäst. Det händer inte helt sällan att en kompis kommer på besök en lördagseftermiddag och fisketarmen skriker (vilket endast kan botas med en fisketur). Problemet är då att det inte går att köpa fiskekort. Antingen får man strunta i att fiska eller också får man fiska "olagligt". Jag kan tänka mig att betala ett lite högre pris för möjligheten att ta med en gäst. Det skulle också innebära att mer pengar går till fiskevård. Ett fiskekort i Kilsbergen, där jag fiskar mest, kostar 250:-/år. På det kan jag ta med familjen men inte en kompis. Jag skulle kunna tänka mig att betala 350-400 för möjligheten att ta med en gäst. Jag har börjat en liten kampanj där jag mailar till fiskekortsutgivare och ställer frågan. Tyvärr har jag bara fått ett svar och det var negativt. Man tyckte det skulle vara svårt att "administrera". Jag har iof lite svårt att förstå varför det skulle vara svårare att hantera en gäst kontra en hel familj.
Vad tycker ni i denna fråga?
Vad tycker ni i denna fråga?
Kommentera