Visa upp din hemmagjorda ismetepulka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp din hemmagjorda ismetepulka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Visa upp din hemmagjorda ismetepulka

Med tanke på senaste numret av Fiske feber där vi kunde se olika modeller av ismetepulkor, så hade det varit kul att se vad ni har snickrat ihop. Helst hemmagjort!

Kan börja med min som är gjord av en "murarback" från biltema och en gammal snowracer.
    Jag har svetsat dit lite förstärkningar så att backen står stadigare på snowracer stommen.
    Inte riktigt klar, men nästan. Här är lite bilder jag tog med mobilen.

Bild Kommer
    Fk Rutilus

Kommentera

Så här ser min ut just nu, denna bilden är från isen igår. Men har beställt en Utilty Sled, så snart kommer den ändras. Men denna har funkar helt ok ändå.
      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
      Senast ändrad av C4rlsson; 2010-12-15, 20:59.
      Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
      http://www.ichtys.se

Kommentera

Jävligt bra är den sålänge det inte är 50cm snö =)

//Linus

Kommentera

I vintras hade jag samma ide ang murarbalja och snowracern, men eftersom den vart hög så ville den ofta tippa, så nu i stället har jag tagit baljan (90 Liter) och satt på 4 st sådana stiga skidor från snowracer, vilket ger en stor och stadig glida yta. Bild kommer!

Kommentera

Här är min pulka den är jätte bra men tung i djup snö.
            Den går att plocka ner i mindre bitar för å lättare få in den i bilen
            Team PikeHunt http://www.teampikehunt.blogg.se

Kommentera

OK, hade en bild inne när jag gjort den... så ser den ut fulllastad...

facket fram rymmer det mesta som LIVLINA,spröt,kroklossare munöppnare,isskopa,några angeldon
              och pimpelspön om andan faller på...även limklämmorna sitter fästade på sidan av facket...
              plastlådan i mitten innehåller en extra scoteroverall,tjock tröja extra vantar och sockor samt krokar,tafsar,sänken m.m och en yxa+tändblock och tändstickor plus lite verktyg...ändå finns plats även för macklådan...otroligt vad mycket mindre plats extrakläder tar om man vakumpackar dom...
              lådan längst bak är lite speciell,isolerad med styrolit och funkar som en liten varmbox uppvärmd av en handvärmare med kolstavar,i den
              har jag batterimaskinen till borren och extrabatteri,håller bättre med lite värme...termosen finns också där och syrepumpen som därmed pumpar varmare luft till fiskhinken
              Stol,borr,vindskydd och en paraplymjärde får också plats i pulkan och en vev till borret om skruvdragaren ger upp...mycket grejer blir det...ett rent under att man orkar dra den,men den glider med så lätt så,även i djupare snö...
              Bifogade filer
              Senast ändrad av byggarn; 2010-12-15, 22:26.
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Nu har hon varit ute på sin Jungfrufärd, funkade bättre än förväntat.
                Och trots att hon var riktigt högt/tungt lastad och gick genom relativt djup snö trilla hon inte.

Allt får plats..

Och lite till, tror jag bestämt..

Click image for larger version

Name:	Pulka.jpg
Views:	1
Size:	148,6 KB
ID:	1760143
                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

Kommentera

Ser ju riktigt bra ut Harry, kul att din snowracer funkade bra i snön.
                  Ser att du satt dina spöhållare på utsidan vilket är lite smartare än mig. Tar ju ingen plats i backen då!
                  Har du förstärkt din stomme något eller bara satt backen rakt på?

Kommentera

Tack.

Ja, sågade av och svetsade fast tre ELFA stag (för vägghylla) på ramen.
                    Skruvhålen på dom passade perfekt med gjutforms..emm..tjoflängen på undersidan av fiskbacken.
                    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 418 svar
                    238 890 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01