Fiskebutik på Island?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebutik på Island??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskebutik på Island??

    Nu blir det ju äntligen en liten sväng till Island på lördag. Tyvärr inget fiske då kära mor inte är lika nerkärad i denna hobby som jag själv. Men jag tänkte att jag måste ju i alla fall passa på att kolla om de har någon fiskebutik i Reykjavik nära centrum. Verkade dock inte lätt att googla på, så är det någon som vet så skulle jag vara otroligt tacksam då jag så gärna vill in och spana in lite nytt och ta med mig några vettiga souvenirer hem såklart.
    Eller någon butik som kanske har i alla fall ett hörn med fiskeutrustning, går bra med såna tips med för tusan! Så... nån som har koll? Skriv fort fort fort!

    Förutom just fiskebutik... någon som vet om det är något speciellt märke på fiskeutrustning som är just isländskt?
    Lev livet och lev det nu!

    Kika gärna in på min blogg där jag bland annat berättar om jakten på de glada bestarna!

  • #2
    Jag vet att det fanns en fiskebutik i närheten av det hotell jag bodde på när jag var där. De hade dock aldrig öppet. Inte så nära centrum. Låg på gatan Sidmuli strax nedanför den botaniska trädgården. De verkade ha mest flugfiskeprylar. Tror sportfisket i allmänhet är rätt inriktat på flugfiske av vad jag hörde när jag var där. Men det borde finnas lite havsfiskegrejer med
    Min fiskeblogg Skvalp
    +FishEco

    Kommentera


    • #3
      Hej!

      Det enda jag hittade var detta:

      #For equipment, the best store in Iceland is Veiðihornið, with two Reykjavík locations: Hafnarstræti 5 (tel. 551-6760) and Síðumúli 8 (tel. 568-8410; both locations Jun-Aug Mon-Fri 8am-7pm, Sat-Sun 9am-6pm; Sept-May Mon-Fri 10am-6pm, Sat 10am-4pm, Sun noon-4pm). The Veiðihornið website, www.rifflehitch.com, posts ongoing "catch reports" for all of Iceland's salmon rivers. #

      Read more: http://www.frommers.com/destinations...#ixzz15G4XqZXy
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
      2 svar
      2 580 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TomHiddleston  
      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
      468 svar
      107 864 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Julle68
      av Julle68
       
      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
      3 643 svar
      235 904 visningar
      12 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av metspö, 2016-08-10, 09:18
      30 svar
      3 370 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg uffe62
      av uffe62
       
      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
      96 svar
      10 595 visningar
      5 gillar
      Senaste inlägg Flex
      av Flex
       
      Arbetar...
      X