Råd ang motorisborr? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råd ang motorisborr?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Råd ang motorisborr?

Jag är inne på att köpa mig ett eget motorisborr då jag inte orkar låna min fars längre. Men jag är lite kluven på vad man ska köpa. Jag vill ju inte lägga för mycket pengar heller om man inte måste då förstås.

Men jag är inne på att beställa ett från staterna. Men jag kanske kan hitta något prisvärt här hemma också? Jag vill helst ha nytt. Samt att jag har hellre en 250mm spiral än en 200mm

Dom jag har kikat på är:
    Jiffy från staterna

Någon kinakopia

Husqvarna

Sen tycker jag 6700:- för en sak man använder så pass lite kanske inte är försvarbart som Husqvarnan kostar.

Vad har ni för erfarenheter och vad använder ni? Har även läst nått om någon som har byggt en egen av ett jordborr från Jula, men då är man lik förbannat uppe i över 3000:- Då kan jag kanske lika väl beställa ett från staterna?
    Sluta snacka, ut o fiska..

Denna tycker jag verkar smidig,Stihl,tillbehör isborr finns,tvåväxlad och med back
    Tanaka och Hitachis är också smidiga.

Kom ihåg att kan du inte importera så du slipper hög frakt och momsen så får du lägga på
    ungefär 50% på priset i USA så hamnar du ganska nära vad varan kostar när du har den i handen.
    Bifogade filer
    Senast ändrad av byggarn; 2010-11-11, 08:36.
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Köpte min Husqvarna med 250cm skär förra året för 3900kr ett bra pris då den var använd 2ggr bara. Åkte 25 mil för att hämta den men det var det värt då man bor i sundsvall och isen är upp mot en 50cm på sina ställen. Inte farligt tung och starar alltid. Hade jag vetat att den var så bra som den var hade jag kunnat köpa en ny för det är den lätt värd och den här gör jag mig aldrig av med. En suverän investering som kommer hålla i många år.

Kommentera

Det finns den här varianten också http://allehanda.se/start/kramfors/1...erMode=default

Senast ändrad av LazziLax; 2010-11-11, 13:54.
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av kal_erixon
          Jag sålde min husqvarna till förmån för en rantanen handjagare! borrar man dryga 8-10 hål om dagen är de bara drygt att släpa ut motorborren.

Men om du ändå måste ha en motorborr så köp en husqvarna, min använde jag flitigt i många år och den har aldrig krånglat. vid sånna här investeringar ska man inte vara dumsnål.
          Fiskar kanske 5 dagar/veckan när det är bra väder och borrar kanske många mer hål än 10/dagen. Så efter 3 år med handborr så har jag kommit fram till att motorborr är det enda rätt. Åker ATV eller skoter så att det väger något kilo extra gör mig inget.

Husqvarnan verkar vara den man ska köpa då nästan alla säger lika dant.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
            El är inget för mig. Är motorintresserad i övrigt och kommer aldrig att köpa något el-verktyg som finns med bensinmotor. Har svårt att tro att den klarar 15 - 20 250mm hål en dag när det är 5 minus.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
            3 425 svar
            239 414 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg SjonsBaever