Dags att investera i en dragväska - hjälp? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dags att investera i en dragväska - hjälp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dags att investera i en dragväska - hjälp?

Hej alla glada fiskebröder.

Jag har på senare tid upptäckt att jag måste baxa runt på flera lådor varje gång jag fiskar, vilket är väldigt opraktisk.
    Jag har nu äntligen beslutat mig för att investera i en schysst dragväska men urvalet är stort och jag har absoulut ingen erfarenhet om ämnet.

Eftersom jag fiskar gädda på vår/höst och aborre på sommaren så vill jag ha en väska med separata lådor i olika storlekar. Jag jerkfiskar efter gäddan och vill då ha stora lådor och möjligtvis någon plats att hänga de största betena.

Eftersom jag är ny på ämnet så vet jag inte heller vad de kostar, men eftersom jag är en student så håller jag hårt om plånboken.

Förhoppningsvis finns det någon snäll själ här på fiskesnack som förstår vad jag letar efter.

Tack på förhand /Filip

Jag har en prologic monsterbag som jag är helnöjd med.
    Du får plats med allt i den.
    Koster ca 600kr men den är värd varenda krona.
    http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Många verkar nöjda med prologic bagen, ska köpa en sån med, verkar rymma allt man behöver..

Kommentera

Senaste numret av Fiskefeber visar några olika prisvärda fiskeväskor...

Själv kör jag med LF Bag och är mer än nöjd! Vet dock inte hur lätt det är att få tag på en sån i dag?... Tror de är slut.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Vill du ha plats för både stora planolådor och även en Hangbag-del så finns det väl inte så många att välja på.

Jag har nu en DAM Pike Calyper(tror jag den heter), den rymmer 2 stora plano och en liten samt har en ganska stor Hangbag-del. Dock så kostar den en bra slant, tror den går på en bit över tusingen.
          En sak är dock riktigt korkad med den väskan. Under hangbagdelen så är det en hård platta, under denna platta delen så är det ett 3 cm utrymme där en typ "sittlapp" tryckts in. Blir väskan blöt så börjar det lukta lik där ganska fort om man inte tar bort den delen. Jag har plockat bort "sittlappen" och tryckt in 2 smålådor med extrakrok etc istället där så det blir iaf lite luftflöde.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av fohman Visa inlägg
            Hej alla glada fiskebröder.

Jag har på senare tid upptäckt att jag måste baxa runt på flera lådor varje gång jag fiskar, vilket är väldigt opraktisk.
            Jag har nu äntligen beslutat mig för att investera i en schysst dragväska men urvalet är stort och jag har absoulut ingen erfarenhet om ämnet.

Eftersom jag fiskar gädda på vår/höst och aborre på sommaren så vill jag ha en väska med separata lådor i olika storlekar. Jag jerkfiskar efter gäddan och vill då ha stora lådor och möjligtvis någon plats att hänga de största betena.

Eftersom jag är ny på ämnet så vet jag inte heller vad de kostar, men eftersom jag är en student så håller jag hårt om plånboken.

Förhoppningsvis finns det någon snäll själ här på fiskesnack som förstår vad jag letar efter.

Tack på förhand /Filip
            Hej Filip Öhman;
            Som dragväska till stora wobbler och jerkbaits hittar du inget bättre än en vanlig kylbox och troligtvis inget som är mer praktiskt och billigare heller....

OF-tips 22 av 34. Häng dina stora wobbler och jerkbaits på insidan av en kylbox.

Jag har mina stora jerkbaits och wobbler (Bomber Jerk Herky Jerky, Bomber 17A och 17J, Cisco Kid 1800, Rapala Magnum, Teddy Baits, Saida, Suick Thrillers, Swim Whizz, Westins Jätte m.fl.) hängande på insidan av en kylbox med bärhandtag. Fördelarna med att ha wobblerna hängande i en kylbox är flera. Dels så får bättre överblick och kan snabbt byta bete. Dels så torkar wobblerna lättare och krokarna rostar inte så fort. Förr köpte jag dessa kylboxar både hos ICA och Coop. De kostade cirka 100 kronor/st. och fanns i olika färger. Säkerligen går de att få tag på någonstans idag också.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Tack för alla snabba svar, ni här på fiskesnack är bra allt aktiva.

Jag åker in till närmaste ica för att se om jag inte kan få tag på en liknande kylbox. Jag tar nog även och investerar i en väska, men kanske inte den som jag hade först i åtanke.

Tack återigen till alla.

Kommentera

Har själv letat väska och funderat på Prologic Monster Bag, Men slog till på erbjudandet från söders sportfiske på första sidan(Salt Large).
                Väskan är tydligen redan skickad, så med nu har man förhoppning på att den är hemma redan imorgon.

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik_J Visa inlägg
                  Har själv letat väska och funderat på Prologic Monster Bag, Men slog till på erbjudandet från söders sportfiske på första sidan(Salt Large).
                  Väskan är tydligen redan skickad, så med nu har man förhoppning på att den är hemma redan imorgon.
                  Du får gärna skriva lite om väskan när du har fått hem den. Är själv sugen och undrar lite vad för lådor som får plats i den.
                  Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Hej Fohman! Själv är jag sjukt sugen på en BFT bag som har release nu i höst! Den verkar helt optimal och fyller då alla mina behov på en bra väska! KLICKA HÄR FÖR BILD! (Det kan hända att du måste klicka till sid. 63!)
                    Fick chansen att rota lite i "Trummans" demoex. på sportfiskemässan i Sundsvall. Riktigt skön med hängdel, många rymliga boxar, avtagbara väskor där man kan ha kläder, verktyg, mm. OCH en botten som går upp 3-4cm på sidorna vilket gör bagen vattentät om det skulle vara mkt vatten i båten! Den står då överst på min önskelista och en sån ska införskaffas så fort jag ser den ute i handeln!

Skittfiske!
                    /Team Perax, Jon
                    /Team Perax, Jon Persson
                    http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 425 svar