Huggovilliga Gäddor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Huggovilliga Gäddor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Huggovilliga Gäddor

Jag har ett sund utanför en lekvik där jag har haft inte mindre än 6 gäddor som följt efter mina Zalt och vänt vid båten. Varierad spinnhastighet och spinnstopp har inte funkat. Jag funderar på att ta bort de bakra krokarna så gången bli yvigare så kanske de vaknar till liv. De verkar bara hävda revir nu. Har någon tips för att öka huggfrekvensen?
    Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

samma hände mig på åland förra helgen. bytte till en svart/silver Power Pro med orange buk och prick på sidan. vips! så började gäddorna hugga. läs på tråden fiskerapporter där jag beskriver lite utförligare om ålandsfiskens huggovillighet. jag tror att det var något med gången på power pro´n som gjorde det där lilla extra, inte färgen eller storleken.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Släng på en jigg på den bakersta trekroken sås ka du få se på huggvilliga gäddor...
      Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Har uppleft samma sak men brukar testa byta drag och då brukar dom komma igång lite bättre...
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

kenta för dig så är det väll alltid så?? du får bara se på när dom hugger på jerkbait
          Tube for life

Kommentera

Provade att ta bort den bakre trekroken idag och inte ett hugg. Jag får väl slänga på mitt skeddrag som d alltid hugger på, men d e ju konstigt att de inte hugger på Zaltarna när de följer efter dem. Skall prova jiggtricket och en upphängarfluga framför Zalten.

ALQ, mina funderingar har oxå med gången att göra. För yvig gång så här tidigt på säsongen e nog inte bra. Jag skall nog slänga på den bakre kroken och ha den ett par veckor till.
            Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

:P fiskmix din ryckfiskare

Har det blivit nån mer 8,8kgs?? Tog iaf 7st smågäddor idag top på näsmare 3kg
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
              2 svar
              2 602 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg TomHiddleston  
              Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57