Jag vet att jag har sett vanliga Down east hos EL-GE. Dock inte just den portabla versionen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Clas Ohlsons spöhållare, okej eller skit? snabba svar tack!
Collapse
X
-
En fråga till er som har denna spöhållare från Clas Ohlsson: http://www.clasohlson.com/se/Spöhållare/Pr307990000
Fäster man den i hålen för årtullarna? Tänkte att den kanske skulle funka till min Zegul 380, då jag även kunde hänga min SG Boat-väska på den.Senast ändrad av yngwie; 2012-05-11, 04:10.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rubik Visa inläggDen stora spöhållaren är riktigt bra. Stabil och rejäl med ett helt otroligt pris.
De portabla däremot; riktig skit. Hänger man på ett bete som går ner 3-4 meter så viker sig hela skiten.
Finns dock en bra portabel spöhållare; Down East Salty S-10
Länk Grymt stabil och rejäl, dessutom med en quickrelease funktion som gör att det bara är att lyfta spöt så är det fritt.
grymt bra och smidiga att använda. ända nackdelen är att dom skulle greppat lite bredare.
jag fiskar oftast i en hyr linder 440 fishing. och kan bara sätta dom på akterspeglen. dom skulle behövt greppa 10-20 mm mer för att passa var som helst på relingen. men stabil som satan.
quickrelease funktionen fungerar riktigt bra. även när man sätter i spöet igen
Kommentera
-
Ursprungligen postat av yngwie Visa inläggDå kan jag säga att dessa är utgående, finns ett fåtal kvar i deras webbutik. Så skynda och handla om ni vill ha en.
Har inte provat den på båt än men jag gillar vad jag ser!
Mycket billigt och verkar fylla mina krav.
Lite mer info för de som är nyfikna.
Kostar 249 spänn (347 med frakt och fakturaavgift på 29kr)
Sticks ner i årtullarna, 3 uppsättningar med pinnar av olika diameter medföljer så den borde passa de flesta.
Hållaren är isärdragbar för att passa med olika mått mellan årtullarna.
De yttre spöhållarna är fastmonterade, de övriga tre är skjutbara i sidled.
Jag kommer själv inte att ha den monterad i årtullar.
Har precis gjort pinnarna tjockare med rör för att passa i fästena för kapellbågarna på snipan.
Kommentera
-
Jag tillverkade en egen variant av Claes Ohlsons portabla spöhållare igår.
Har en billig spöhållare som jag köpt på Öob för ett tag sedan. Fanns inget bra ställe att sätta den på i båten och jag ville inte borra i båten för att montera en spöhållare som jag bara kommer att ha tillfälligt.
Köpte två "tvingar", märkte upp och borrade hål som stämde med fästet och skruvade ihop. Superenkelt och verkar bli stabilt.
Fungerar säkert lika bra på tex normark deluxe eller annan lite bättre pjäs.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av martin_tre Visa inläggJag tillverkade en egen variant av Claes Ohlsons portabla spöhållare igår.
Har en billig spöhållare som jag köpt på Öob för ett tag sedan. Fanns inget bra ställe att sätta den på i båten och jag ville inte borra i båten för att montera en spöhållare som jag bara kommer att ha tillfälligt.
Köpte två "tvingar", märkte upp och borrade hål som stämde med fästet och skruvade ihop. Superenkelt och verkar bli stabilt.
Fungerar säkert lika bra på tex normark deluxe eller annan lite bättre pjäs.
[ATTACH=CONFIG]44283[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]44284[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]44285[/ATTACH]Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grilja Visa inläggFinns på Clas Ohlson, Bowen, köpte själv såna igårVinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar