Hur hanterar ni prylarna vid vadning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur hanterar ni prylarna vid vadning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur hanterar ni prylarna vid vadning?

Ja, som topic lyder.
    Vid flugfiske har problemet inte uppstått i samma utsträckning eftersom flugor och askar inte är så skrymmande, men när jag vadar för att spinnfiska, eller ännu heller jerka, håller jag fanimig på att förlora förståndet. Hur har ni löst förvarings- och hanteringsfrågan när det gäller prylar som ni vill ha med er ut när ni vadar? Beten och allt annat som man kan vilja ha med sig när man vadar längre än att man kan och vill springa iland igen ofta.

Vore tacksam för lite förslag och tips om lösningar.

Jag använder båt!

Kommentera

Ursprungligen postat av urpo Visa inlägg
      Jag använder båt!
      Fast en båt är ju förbannat tung att dra på ...

Nej, men det gör jag också, men bara i hemmasjön. Vadar gör jag som regel på kusten eller i gäddvikarna innan jag har hunnit bli färdig att få i båten för säsongen (saknar som du förstår trailer), och går man då långt så vill man ju ha med sig en del grejor ibland.

Kommentera

Du får väl ha ett base camp på stranden där du dumpar större delen av utrustningen och sedan bara ta med dig en liten väska ut i vattnet.

Eller så ha med dig en lite mini-gummibåt där du har allt som du kan dra efter dig i vattnet

Kommentera

Ursprungligen postat av BigDaddy Visa inlägg
          Du får väl ha ett base camp på stranden där du dumpar större delen av utrustningen och sedan bara ta med dig en liten väska ut i vattnet.

Eller så ha med dig en lite mini-gummibåt där du har allt som du kan dra efter dig i vattnet
          Väska kan vara lite småmeckigt. Ryggsäck funkar hjälpligt, men är inte direkt optimalt. Skulle ju vara om man tillverkade någon form av egen ryggsäck som slutar väldigt högt upp på ryggen, kanske ... Annars är olika väskor/ryggsäckar den enda halvt fungerande lösning jag har i dagsläget, men det är rätt besvärligt. Jävligast för min del är det vid Landön, där man kan få vada RIKTIGT långt och länge bland stenar, och sen vill man inte springa tillbaka för bagateller. Hade hoppats att det skulle finna någon sorts smart pryl, typ "vadarväska".

Oavsett hur allvarlig du var (jag är osäker), kan faktiskt modellen med något flytetyg på släp vara värd att utveckla ... Typ billighetsbadbåt eller ngt ditåt.

Kommentera

Finns ju små båtar som man skall ha i poolen där det får plats en 6 pack öl, kanske spinna vidare på det och utveckla en vadar-väske-båt

Kommentera

Ursprungligen postat av BigDaddy Visa inlägg
              Finns ju små båtar som man skall ha i poolen där det får plats en 6 pack öl, kanske spinna vidare på det och utveckla en vadar-väske-båt
              Precis. Eller någon egen kreation. Värt att funderas på. Jag tackar.

Kommentera

jag kör ryggsäck också... men oftast där jag fiskar finns de hög vass, så jag brukar "bryta"(bara bryta inte bryta av=)) vassen 10cm ovanför ytan så att de blir som en liten bänk. sedan är de bara att dumpa alla prylar man inte vill bära på.

Kommentera

Varför inte köpa en vattentät säck som även är flytande som du fäster på något smart sätt så att den ligger bakom dig i vattnet och följer med dig vart du än går?
                  Kommer inte ihåg vad fabrikatet heter men jag köpte en på mässan senast.

Kommentera

Ursprungligen postat av HJ-C Visa inlägg
                    Ja, som topic lyder.
                    Vid flugfiske har problemet inte uppstått i samma utsträckning eftersom flugor och askar inte är så skrymmande, men när jag vadar för att spinnfiska, eller ännu heller jerka, håller jag fanimig på att förlora förståndet. Hur har ni löst förvarings- och hanteringsfrågan när det gäller prylar som ni vill ha med er ut när ni vadar? Beten och allt annat som man kan vilja ha med sig när man vadar längre än att man kan och vill springa iland igen ofta.

Vore tacksam för lite förslag och tips om lösningar.
                    Köp en vadarjacka. Det som inte passar i den behöver du inte.

I min har jag plats för två betesaskar, en tång, en färdigtacklad dobb,
                    två handskar. Utanpå i sådana där utdragbara clips hänger sax
                    och vässare. Manschetterna är av neopren och så har den en huva
                    med ståltråd i som är bra när det blåser och regnar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 427 svar
                    239 771 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg emilone
                    av emilone