Vad har ni för beteslåda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni för beteslåda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har en Zalt Bag XL den får jag plats med 5 plano 3730 och en smalare låda i stora facket. Och vill man så kan man ju få ner en till 3730 i främre facket. Några mindre askar för krokar och andra tillbehör får plats i sidofickorna. Jag är grymt nöjd med den. Men man har för mycket drag så den är väl nästan full nu, bara gäddfiskeprylar i den.

Hur är Prologics Monster Bag storleksmässigt jämfört med Zalt Bag XL?

Kommentera

Var bara tvungen att väga min Esox Lucius XL nu när man läst lite här. Den vägde 19 kg utan verktyg och de sex amba 7000 som brukar finnas i den. Inte konstigt att man tycker den väger bly. En axelremsbag i samma storlek hade jag aldrig klarat. Har 3 plano 3730 och 4 st 3700 i min. Fyllda till bredden med flytande gäddvobblers. Vågar knappt tänka på vad den vägt om man utnyttjat volymen lika bra till Jerks.

En av biltemas lådor har samma mått som en plano 3700 så man har några att byta med om man har mer beten än man får plats med.

Har även jag en Biltema axelväska och den är jättebra åt mindre beten men inget som är i samma storlek som en SSR eller större går i orginal lådorna. Abu har dock den låda i samma format med facken på längden som man kan komplettera med om man vill ha med sig några större beten.

Kommentera

Kanske sparkar in en öppen dörr här men....Är det bara jag som packar mitt skit i en låda från hammarplast? Har valt en lite större modell med förslutbart lock som rymmer det jag behöver. Aldrig mer än två planolådor, en fetstor kaffetermos och en gammal necesär där jag har mina verktyg. Enkelt att bära och dessutom helt vattentätt. Funkar naturligtvis bara när man fiska från båt och då har man stenkoll på sakerna.

Kommentera

Kör en egen variant.
          Två hopskruvade Ö&B lådor, billigt och funkar kanon.

Ursprungligen postat av boman1979
          zuckuss verkar inte vidare klipsk...hissen går inte hela vägen upp...
          :

Kommentera

Beror väl lite på vilket fiske man bedriver. Eftersom jag oftast är ute med egen båt kör med Keter Caddy XL, en stapelbar hantverksbox med bärhantag innehållande 4 lådor av 3700 storlek, finns att köpa hos "byggjättarna" för 209:-. Eftersom man samlar på sig en jävla massa drag, wobblers, jerkar och annat så står det det nu 6 st boxar märkta för respektive fiske, vilket varit väldigt praktiskt och lättöverskådligt. Jag har slängt upp monsterbagarna på vinden, nu räcker det med 2 rullvskor, en för rullar (den tar 10 ambassadeur 7000) och en för verktyg, tafsmaterial mm.

Kommentera

Har en sådan här. Finns plats för tillräckligt och den var inte så dyr, innehåller 4 stora askar och så finns det ett par sidofack.

Kommentera

Köpte en Värtan pike på mässan i helgen... helt grym är den! Får plats med alla mina drag + en låda med tillbehär såsom lekande, sänken, flöten, krok samt grym plats för olika verktyg i ryggen plus många andra fack att stoppa kläder och annat i.
                Bifogade filer
                Senast ändrad av Marc_Bolan; 2010-03-15, 08:07.

Kommentera

En sprillans ny Plano 8616 som jag håller på att "flytta in i" där blir det spinnare, skeddrag, småwobblers, jiggar m.m. Sen har jag en plano väska med 4 lösa boxar i där e dom större dragen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                  3 427 svar
                  239 771 visningar
                  12 gillar
                  Senaste inlägg emilone
                  av emilone