varning för CWC´s tång " klipper allt" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

varning för CWC´s tång " klipper allt"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
    Är det ungefär en sån här knipex-käftavbitare ni menar? länk

Måste säga att jag tycker den var rätt billig, köpte en tång (utan att tänke efter direkt) för detta ändamål på Claesohlsson för typ 150 och när den väl kom till användning var den både rostig och visade sig har skitmjuka skär. Gick inte ens att göra ett märke i Eaglekroken....
    Nix inte min iaf det är denna http://www.egrey.se/kraftavbitare-kn...a02c36b3baa085 och skär hur bra som helst, har testat på rostfri vajer, härdad krok, stor spik, rostfri skruv och ett ihoprostat hänglås mod halvstort allt klipptes utan minsta probelm och efter att ha legat i båten sedan i April med denna blöta sommar så är den som ny i finishen

Kommentera

Ursprungligen postat av FB Visa inlägg
      Kära Aremyr:
      Reklamera tången där du "köpt" den, annars ringer du mig på måndag på tel 08-7610600 fråga efter Fredde
      så hjälper jag dig direkt, första reklamationen på tången måste tas väl om hand,
      mvh Fredde
      Jag har gjort detta men eran säljare i västra sverige har inte satt sin fot i butiken sedan jag lämnade in den.

Första reklamationen låter spännande.... Tack för ditt svar !! Skönt att ngn jobbar på CWC

skitfiske ( och skittång... )

Aremyr

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Nix inte min iaf det är denna http://www.egrey.se/kraftavbitare-kn...a02c36b3baa085 och skär hur bra som helst, har testat på rostfri vajer, härdad krok, stor spik, rostfri skruv och ett ihoprostat hänglås mod halvstort allt klipptes utan minsta probelm och efter att ha legat i båten sedan i April med denna blöta sommar så är den som ny i finishen
        Mjaha Då var kommentaren att den kostar lite mer befogad

Tack för tipset. Det är kul med grejjer som är bra. Får bli en såndär nån gång när man känner att man har för mycket pengar. När man fiskar med naturligt agn och gäddan är i bettet är det lätt hänt att man får behov av en bra tång.
        När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av Aremyr Visa inlägg
          Jag har gjort detta men eran säljare i västra sverige har inte satt sin fot i butiken sedan jag lämnade in den.

Första reklamationen låter spännande.... Tack för ditt svar !! Skönt att ngn jobbar på CWC

skitfiske ( och skittång... )

Aremyr
          Hej Aremyr. Tråkigt med din tång. Själv var jag och Berget otroligt glada att vi hade med oss denna BFT Power Cutter när jag satte en 2/0 Owner rätt igenom läppen på Berget. Klippte av denna som en sytråd.
          Sedan fortsatte vi att fiska.

BFT Power Cutter är ej gjort i syrafast rostfritt material, står ej heller någonstans. Har haft min tång i två år och den klipper en gäddkrok hur lätt som helst. Du måste ha haft otur med din, var den sned i käftarna ? Brad Hoppe i USA har använt tången hela detta året och är helnöjd.

Tycker att du skall prata med din butik. CWC brukar vara snabba att hjälpa till, bara vi får reda på saker och ting. Och Aremyr, vi är 8 st som jobbar på CWC.

Skitfiske Trumman

Kommentera

Tjena Trumman

Den fungerade perfekt i butiken samt under två månader, ett trettiotal krokar klippta ( i överkant räknar jag då). Inga grövre krokar än sådana som sitter på jerkbait vanligtvis, owner, mustad mm. Nu klipper den inte en metkrok ens då käftarna snedklipper.

Sen har jag sett ordet stainless steel ngn stans ( återkommer med detta men jag kan ha fel) Jag dubbelkollade nämligen i butiken och då skämtade vi och sa att det kanske var gummit som var rostfritt för det är det enda som inte är rostigt.

Ironi hoppas jag att ni på skuggsidan av Sverige tål då jag sa att det var kul att 1person på CWC jobbade. Vet dock inte när er västkustsäljare planerat att dyka upp i Götet.

skitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
            3 427 svar
            239 700 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg emilone