Nikon "This" Crumpler Ryggsäck - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nikon "This" Crumpler Ryggsäck

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nikon "This" Crumpler Ryggsäck

Någon som testat denna kameraväska?
    Skall vara helt vattentät, någon som har erfarenheter av väskan?

Kollar man recensioner på fotosidan verkar det främsta intrycket vara "bökig att komma in i" "svårt att komma åt kameran". Så att testa den IRL är nog att rekommendera.

Har svårt och tro att den är vattentät till det priset. Att den klarar mindre skurar eller liknande bra är ju dock alltid ett plus.

Vill man inte köpa en svindyr vattentät väska (som är det allra bästa/smidigaste) så funkar en vattentät påse för ett par hundra över din vanliga kameraväska helt okej när det våta förhållanden.

Vill man snåla riktigt så funkar en kraftig plastpåse också helt okej sålänge man är försiktig. Blir ju dock omöjligt att använda div. bärremmar när man kör enligt denna principen. Blir ju också lite bökigare att dra fram den, men som sagt, vattentäta grejor är dyra.
    sigpic

Kommentera

Har en sådan väska och tycker också att den är ganska bökig att hålla på med när kameran ska upp och ner mycket under en dag. Har lyckats blöta ned den ganska kraftigt och den har inte visat några tendenser till att ta in vatten. Skulle kolla på andra alternativ om jag köpt min själv.
      http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Till min kamera och objektiv har jag två olika väskor. Den ena rymmer kamera med objektiv plus ett extra objektiv eller blixt. Det är en lowepro nova 2 aw, tror jag den heter. Skyddar riktigt bra mot vatten men har även en inbygt regnjacka man kan dra över. väl värd de hundralappar den kostar.

Vill jag har med mer saker har jag ryggsäcken, mini trekker classic, oxå den från lowepro. Även denna har regnskydd man kan dra över vilket fungerar perfekt både då den ligger i båten eller man har den på sig.

väl värda att kolla upp. skulle tro att båda finns på www.lowepro.com
        http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Läste det oxå Flode, därför jag tvekar..
          Ska kolla lite på Lowepro's nova aw 2, verkar vara riktigt bra!

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta Visa inlägg
            Till min kamera och objektiv har jag två olika väskor. Den ena rymmer kamera med objektiv plus ett extra objektiv eller blixt. Det är en lowepro nova 2 aw, tror jag den heter. Skyddar riktigt bra mot vatten men har även en inbygt regnjacka man kan dra över. väl värd de hundralappar den kostar.

Vill jag har med mer saker har jag ryggsäcken, mini trekker classic, oxå den från lowepro. Även denna har regnskydd man kan dra över vilket fungerar perfekt både då den ligger i båten eller man har den på sig.

väl värda att kolla upp. skulle tro att båda finns på www.lowepro.com
            Tror också jag har en "Nova" och upplever den allt annat än vattentät. Visst klarar det småskurar osv, men det blir ju ibland mer än så när man är ute. Regnskyddet som följer med är iofs tätt, men täcker inte hela och måste krängas av och på när man skall ha i och ur kameran. Inget jag litar på när det är långa pass i snö/regn. Kompletterar de få gånger den får hänga med ut med plastpåse+hink.

Det är dock en rejäl väska med mycket vaddering som verkar vara väldigt populär.

Men det hade varit riktigt riktigt gött med en vattentät väska. Skulle man slippa allt krångel med extraskydd.

Eller så köper man grejor som klarar lite fukt
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Tror också jag har en "Nova" och upplever den allt annat än vattentät. Visst klarar det småskurar osv, men det blir ju ibland mer än så när man är ute. Regnskyddet som följer med är iofs tätt, men täcker inte hela och måste krängas av och på när man skall ha i och ur kameran. Inget jag litar på när det är långa pass i snö/regn. Kompletterar de få gånger den får hänga med ut med plastpåse+hink.

Det är dock en rejäl väska med mycket vaddering som verkar vara väldigt populär.

Men det hade varit riktigt riktigt gött med en vattentät väska. Skulle man slippa allt krångel med extraskydd.

Eller så köper man grejor som klarar lite fukt
              Eller ett riktigt undervattenshus till systemkameran. kostar inte mer än 15k.
              http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
              3 420 svar