När jag fiskar gäddan har jag med mig prylarna på bilden. Nu för tiden blir det mest att jag metar och då får lådan stanna hemma =)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Var har ni era beten under fisket?
Collapse
X
-
Jag har mina flesta wobblare i Biltemas betesaskar här nedan. Synd att det inte finns någon lite större variant till de största wobblarna bara.
Till verktygen, vågarna m.m. använder jag en 8-liters låda från Classe i sjön enligt nedan.
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Att ha betena i en spann, låter bra till en början. MEN tänk om man tappar spannen i sjön. Aj aj aj
, vilken mardröm alltså. Själv har jag en abu-box som flyter. Man kan häkta i boxarna så det blir en liten väska med handtag av dem, dock två o två. Stora beten är inga problem.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BergmanJag har mina flesta wobblare i Biltemas betesaskar här nedan. Synd att det inte finns någon lite större variant till de största wobblarna bara.
Till verktygen, vågarna m.m. använder jag en 8-liters låda från Classe i sjön enligt nedan.
//Me
Kommentera
-
Jag har mina beten i betesaskar i en fiskeväska (större beten som wobblers och liknande får åka med i sin originalförpackning), och tar aldrig med mig alla beten, det känns liksom meningslöst att ta med alla småspinnare och sånt när jag ska fiska gädda, och alla wobblers när jag ska fiska öring.
Väskan är densamma varje gång dock, där har jag tillbehören som tänger, kroklossare, käftöppnare, priest, kniv, extrakrokar och sånt som hänger med på varje fisketur, men just betena brukar jag anpassa beroende på vilken typ av fiske jag ska utöva för dagen.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Kommentera
-
Jag har alltid kört keeping it easy, har aldrig med mig mer än vad jag behöver.
2 små plano askar, med sänken, lösa krokar, beteshakar, leken, jiggar, torskpilk på 28 gram, flöten, sillarevar, hemma gjorda bottenmetesrevar.
Samt en rulle 0.45mm lina om ifall att jag behöver tillverka någon ny BM-rev.
Killen jag fiskar med envisas med att släpa på 2 stora lådor fulla med alla möjliga gosaker, han skulle lätt kunna börja sälja lite saker på plats om han kände för det, men hur mycket av sakerna använder han? 3-5 % av grejorna används, resten är bara onödig tyngd som släpas fram och tillbaka.
När jag står och fiskar på en stenpir vill jag kunna hålla mig någorlunda mobilt, det jag har ryms i en liten och nätt fiskeväska och jag har sakerna med mig hela tiden, han sitter stationärt på en och samma plats och flyttar sig sällan med tanke på att han inte vill lämna sakerna obevakade.
Nej mitt råd är Keep it easy, visst det är skitkul att äga en massa gear, men man behöver ju inte släpa med sig skiten var gång man ska ut.
Kommentera
-
Jag kan tillägga att Waterlog har visat ett fint egentillverkat förvaringssystem, som bygger på samma idée som jag har om hur man enkelt och överskådligt hänger upp sina oftast använda beten i en hink. Jag använder runda hinkar som rymmer ca 12 liter. De har tidigare använts till att härbärgera diverse syltfyllningar till bageriprodukter. De brukar gå att komma över sådana på fik som bakar sitt bröd själva.
Waterlogs hink var blå och fyrkantig.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBestJag använder runda hinkar som rymmer ca 12 liter. De har tidigare använts till att härbärgera diverse syltfyllningar till bageriprodukter. De brukar gå att komma över sådana på fik som bakar sitt bröd själva.
Waterlogs hink var blå och fyrkantig.
bara en tanke
Kommentera
-
gunnar jansson
elanen
Sådana där Planoboxar är allena för mig för länge sen. Nu är det olika väskor med lådor i. Biltemas väska med en massa bra lådor är guld. Sedan inhanlade jag en ännu större för att kunna gardera mig ännu bättre. Ska fixa så jag har en väska för exakt varje fiske. Blir då runt 5 väskor. Biltemas kostar ju bara 295 pix. Dom andra större modellerna finns ju bara på vissa butiker. Och dom ligger på runt 700-800 kr. Men då slipper man Plano och andra jobbiga plastboxar. MVH Gunnar J.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-23, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57