Ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Självklart är det som du säger, att det handlar om behov, det har jag oxå skrivit ovan, dock kostar X-87 3195:- hos olssons fiske.
    För att undika missförstånd: jag är INTE Leif GW Persson. Detta är bara en hyllning till honom.

Kommentera

Men då är det det utan fart och logg eller? Det lodet kostar nämligen 3195 hos willys, vilket leder till att man kan anta som m@ skriver att det handlar om försäljningstrix...

Kommentera

Du kan gå in på http://www.lowrance.com/Software/PCSoftware/demos.asp
        Här kan du testa och titta på demoversioner av en del lod och kartplottrar, LCX-15MT är en riktig godbit, men oxå en dyr sådan.
        http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Det står i alla fall detta, så om inte givare o temp ingår är det falsk marknadsföring. däremot ingå inte fartgiv. men det gör det väl inte på x-51 heller?

"
          Detaljer:
          1500w • 320 x 320pixels • LCD 5/12,7cm • Grålinje • 200kHz 20° givare med temperatur • Maxdjup 244m "
          För att undika missförstånd: jag är INTE Leif GW Persson. Detta är bara en hyllning till honom.

Kommentera

Svar nej, det ingår inte fartgivare till X-51 heller. Standargivare med inbyggd tempsensor gör det i alla fall. Det är väl samma givare till X87 också skulle jag gissa. Nu köpte jag min beggad (fast nästintill sprillans) och det följde med ett sugkoppsgivarfäste också som man kan alternera med om man vill. Tidigare var man ju tvungen att köpa till en ny givare om man ville ha sugkoppsgivare också. Positivt att dom har den nya lösningen, speciellt för en som jag som ibalnd fiskar från lånad båt...

Kommentera

Originally posted by joj
              Du kan gå in på http://www.lowrance.com/Software/PCSoftware/demos.asp
              Här kan du testa och titta på demoversioner av en del lod och kartplottrar, LCX-15MT är en riktig godbit, men oxå en dyr sådan.
              Mmmm ett riktigt hett lod, dock finns det grymma priser på de i staterna, men om man beställer går det nästan jämnt upp med moms o frakt o allt skit. Men om någon ska över skall man ju utan tvekan köpa grejerna där. Ångrar mig att jag inte köpte ett då jag var över. Man kan dessutom göra sig en hacka genom att köpa där och sedan sälja här hemma. Har en polare som var med och fiskade i vättern, då vinklade de givaren bakåt så de kunde se fisken stiga innan hugget kom. Har sett det på andra lod men det skall tydligen se grymt bra ut på 15mt lodet.

Kommentera

Är det någon som har erfarenhet av Garmin? Och då var det främst fishfinder 160 blue jag tänkte på....

Själv har jag ett X-51 med temp o fart. Kan inte säga annat än att ja är grymt nöjd. Fiskar mkt sällan i djup större än 30 meter. Men som M@ säger. Lite jobbigt med alla fiskar... =) Man får jobba på känligheten beroende på vilken sjö man är i.

Kommentera

Hade tidigare ett Garmin 100 FF och, nä inte en chans mot mitt nuvarande X87 förutom i menyerna då kanske...
                  Det var ruskigt svårt att få till givarplaseringen på Garmin lodet
                  när båten planade fösvann ekot, med x87 hittade jag rätt direkt, slump??

Någon som vet var man köper en Garmin 182c kartplotter billigast??
                  http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Hej!

Köp mitt Eagle Accura 240 GPS!! (Ekolod och GPS i samma enhet) Då får du gps med också (plotterfuntion).
                    Det är med Temp och fartgivare + "vanlig" 192 hertz givare.

Ekolodet var "västing" när det kom (typ 1993..) Har massor av funktioner möjlighet till att koppla in dubbla givare mm.

Upplösningen är sådär: 160*128

Pris 3000:-?

Kommentera

Kan ju berätta att det kostade över 16 000 när det kom!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 425 svar
                      239 369 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg SjonsBaever  
                      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01