Kängor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kängor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag köpte ett par Everest vandrarkängor med Gore-tex för en tusenlappför 2 år sen. Funkar hur bra som helst både i skog för
    vandring och för stillastående fiske på vår, höst och vinter.
    /Tommy

Kommentera

kängor

Lundhags!!!!

Kommentera

Visst är stövlar ok men mina Nokian Kaira är inte speciellt sköna att knata mycket i, de är alltför platta för långa promenader, blir lite Kalle Anka känsla i dom. Problemet med många kängor, är att passformen i många fall är anpassade efter långsmala fötter. Vet inte hur många kängor jag prövat som inte lirar med mina fötter. Bäst har svenska militärens M-90 kängor varit, har ett par vinterfodrade som är OK om än lite klumpiga...

Kommentera

Jag skulle också behöva ett par nya kängor. I helgen kunnde jag bara fiska en kvart med känsel i fötterna Men inte gav jag mig, men när fisken hade flyttat söderut så gav jag mig.

Kommentera

Originally posted by fisherman
            Jag skulle också behöva ett par nya kängor. I helgen kunnde jag bara fiska en kvart med känsel i fötterna Men inte gav jag mig, men när fisken hade flyttat söderut så gav jag mig.
            Jo det är är ett gissel det där med flyttfiskarnas beteende. Aldrig vet man var de tar vägen!

Du skrev att du ville ha kängor till överkomligt pris. Vad som är överkomligt för dig eller någon annan kanske känns i mesta laget för mig. Alltnog man får ju vad man betalar för. Kommer skorna att utsättas för krävande belastningar i form av långa vandringar över oländig mar måste man vara beredd att slanta upp för att få välgjorda kängor. Kommer du mest att använda dem på plogade vägar och sjöisar så är det andra krav.

Jag är mycket nöjd med mina gamla Graninge. De är styva idag har lite pjäx- eller träskokänsla men fortfarande får jag plats med isolersula och raggsockor och gå i snö duger de länge till. Men när det är barmark skulle jag hellre använda mina mjuka gummistövlar. Jag vill känna hur jag går men inte frysa när jag sitter eller står!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
            3 426 svar
            239 475 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg Retroräven