Avkrokningsmatta - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avkrokningsmatta

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Avkrokningsmatta

Tja !

Tänkte köpa mig en rejäl och bra avkrokningsmatta till gädd och gösfisket då jag tidigare kört med en ikea-kasse eller vågsäck men tycker inte det funkar så bra. Så skulle gärna vilja få lite tips på avkrokningsmattor som ligger i bra pris och som är smidiga att få med sig.

Har kollat lite på JRC mattorna på AB som ser fina ut, men jobbigt när det inte står några mått om hur breda/långa dom är..

Tacksam för svar / Christoffer

Tja!

Jag är snål! Därför snodde jag en utav familjens dynor som är till utemöbeln (Skitful borde bytas).. Hus som helst så stoppade jag denna i en plastsäck! Och plötsligt hade jag en avkrokningsmatta!

Annars vet jag faktiskt inte vad som är bra!

Skitfiske!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Hehe, tänkte också tillverka en precis på det sättet.. Men tyckte att den blev lite kort ? Fick den till knappt 110 cm när jag mätte lite snabbt, hade en vanlig sopsäck.

Kommentera

jag har jrc terry hearn mattan funkar fin fint och ismetar du går det bra att bära med 4spön i den. måttband har du väll alltid med dig?
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
          Hehe, tänkte också tillverka en precis på det sättet.. Men tyckte att den blev lite kort ? Fick den till knappt 110 cm när jag mätte lite snabbt, hade en vanlig sopsäck.
          Drar du så stora gäddor så det behövs längre?

Enklast om man själv vill designa är väl att gå in på ngn tygaffär och köpa skumgummi på lösmeter och sedan något galontyg sen hem o ha syjunta

Kommentera

Fox priser har gått ner till mer rimliga nivåer jämfört med för några år sedan.
            Fox har en jättebra avkrokningsmatta för ca 400:- som du viker ut/ihop med kardborre. Lätt att rulla ihop och ha på toppen av väskan. Väldigt portabel. Mjuk att sitta på. Framförallt bra att göra snabba vägningar av fisk i. Man kan lätt väga gäddor upp till 110 cm i den direkt om man gör en snabb skonsam vägning. Mattan väger då ca 1600gr beroende på hur mycket fukt den har tagit till sig (Obs! För exakt vägning av rekordfiskar, större exemplar vill jag absolut förordra riktig vågsäck för fiskens säkerhet och viktens exakthet!).

Kommentera

Ursprungligen postat av roppin Visa inlägg
              Drar du så stora gäddor så det behövs längre?

Enklast om man själv vill designa är väl att gå in på ngn tygaffär och köpa skumgummi på lösmeter och sedan något galontyg sen hem o ha syjunta

Ja klart jag drar stora, minst 130 cm långa, snitt på 150 cm..

Nej men är väll lika bra och ha en matta som dom större gäddorna får plats på. Skumgummi med galon över kanske inte vore så dumt ?

Tackar för tipsen !

Kommentera

Ursprungligen postat av Suggan Visa inlägg
                Fox priser har gått ner till mer rimliga nivåer jämfört med för några år sedan.
                Fox har en jättebra avkrokningsmatta för ca 400:- som du viker ut/ihop med kardborre. Lätt att rulla ihop och ha på toppen av väskan. Väldigt portabel. Mjuk att sitta på. Framförallt bra att göra snabba vägningar av fisk i. Man kan lätt väga gäddor upp till 110 cm i den direkt om man gör en snabb skonsam vägning. Mattan väger då ca 1600gr beroende på hur mycket fukt den har tagit till sig (Obs! För exakt vägning av rekordfiskar, större exemplar vill jag absolut förordra riktig vågsäck för fiskens säkerhet och viktens exakthet!).
                Tack så mycket för tipset ! Ska kolla upp det.

Kommentera

Jrc Terry Hearn Mega Mat kör jag, är kanon för karp, fiskar du från båt är den också kanon, går att vika o bära mkt i... samt lyfta fisken i då den ska tillbaka vid releasen
                  På jakt efter 15+

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                  2 svar
                  2 602 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg TomHiddleston