Hur pryltokiga är ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur pryltokiga är ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Till 1000% Ju mer prylar jag har med mig desto självsäkrare känner jag mig!
    Allt ska vara tipptopp! lekande måste kollas innan fisketuren mm mm.
    + Att om man ska ut o jigga abborre tex så tar man bara med sig jiggarna/dylikt men man får inte ett skit dock har kompisen spinnare som han/hon får hur mkt som hellst på! Df tar jag med mig så mkt jag kan varje gång jag ska ut typ!

Kommentera

samma här..visst köper man nya heta beten hela tiden..men så är det ju offtast så att dom lite dyrare oftast ger bättre med fisk Dom har lite bättre gång o attityd mot dom billigare offtast lite stelare =)
      [FONT="Impact"]peter[/FONT]

Kommentera

Det blir värre och värre.... Att man har börjat komma igång med trolling gör knappast saken bättre, det är nog bland det mest prylkrävande och dyrare inom fisket.

Men till mitt försvar ska sägas att jag handlar billigare alternativ om jag kan utan att tumma för mycket på kvaliten och jag har faktiskt inte så mycket saker som aldrig används.

Mest noga är jag med lina, krok, beten och rullar och har generellt snålat lite på båtfronten, men även där har det dragit iväg på sistone.

Mitt problem på prylfronten är att jag håller på med så mycket olika fisken och det gör att man måste handla grejer jämnt och ständigt, året runt. Ismete, spinnfiske, jerkfiske, trolling, lättare flugfiske - säsongen varar året runt. Fisket riktas mot gös, abborre, gädda, lax, regnbåge, harr och öring.

Det är väl bara havsfiske, vertikaljigging, tyngre flugfiske och specimenmete som jag lyckats låta bli. Skulle gärna vilja begränsa mig till några färre fisken - men har otroligt svårt att välja bort något.

Kommentera

Har gärna med mig så lite prylar man bara kan ut. Ibland "måste" ju berget ut, men allteftersom man lär sig kan man ju skära ner rätt rejält på pryttlarna.
          sigpic

Kommentera

För några år sen hade jag med mig otroligt mycket grejor och köpte varenda nytt drag som kom.
            Kunde inte gå in i en fiskebutik utan att ha minst fem beten med mig ut.
            Till slut insåg jag att de inte fick speciellt mycket tid i vattnet innan jag satte på samma gamla beprövade grejor igen.

Hade tills för ett tag sedan två 90+50+60 cm plastlådor fyllda med flera hundra nästan oanvända ratade drag som inte fått plats i dragväskorna.
            Nu köper jag nästan bara grejor jag vet att jag kommer använda.
            //C
            http://sportfisher.se

Kommentera

Tänkte först skriva att det har varit illa med prylb*geriet men det har lugnat ned sig senaste åren... men ju äldre man blir desto dyrare blir leksakerna... och ett och annat impulsköp blir det ju.
              ... everything else is baitfish.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
              2 svar
              2 602 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg TomHiddleston