Fy faaaaaaaaan för... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fy faaaaaaaaan för...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fy faaaaaaaaan för...

...ansvarslösa jä..la tjuvfiskare!!!

Var å fiskade i "mitt" P&T tjärn i fredags. Där huserar 2-3 par oförargeliga Bläsänder. Såg att en av dem flög konstigt å hade svårt att ta sig upp å landa på vattnet. När de var tillräckligt nära såg jag att den släpade på ett KASTFLÖTE!!! Va f..n tänkte jag... (endast tillåtet med spinn å fluga i denna tjärn).

En stund senare hade den snärjt in sig i näckrosor. Den kämpade å kämpade. Märkte på den att krafterna började ta slut.

Ytterligare en klubbmedlem anlände å vi tillverkade en låååång stör å försökte nå den döeende fågeln som satt hopplöst insnärjd.

Ett par minuter senare lyckades vi få in fågeln. Jag trodde att den snärjt in sig i löst liggande rev. Men nej då. Den hade SVALT en troligen maskagnadkrok på .50 lina!!! Vi försökte försiktigt ta ur kroken med piang men den satt allt för långt ner. Jag skar isället av linan så nära som möjligt. Släppte fågeln som verkade ok. Fick dåligt samvete.Vi kanske gjorde den en björntjänst... Skulle vi avlivat den?

Vart inte mycke fiskat men Det kändes som vi gjorde en god gärning. Skulle vilja ge ALLA som sprider linstumpar å löskrok omkring sig en FET jä..la känga!!!

helt rätt. tjuvfiske i P&T sjöar gillas inte, men en vanlig sjö efter t.ex brax, id spelar ingen större roll då man kör c&r
    Bajen forever!

Kommentera

Det är inte mete jag svär åt(tycker själv det är skitkul under förutsättning det är tillåtet) utan folk som sprider skit i naturen som i det här fallet dessutom orsakar annat liv skada!

Kommentera

Dallas, jag håller med i dina reaktioner, härligt att du gjorde dig mödan att rädda den lilla stackars fågeln som fallit offer för ovarsamma, respektlösa osv. människor.
        All heder åt ditt agerande!
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Har också varit med om det där. Det var en gång då jag var på gotland på tidigt vårfiske. Plötsligt såg jag någon liten strandfågel som for runt och försökte flyga som en galning men aldrig kom iväg.

Jag gick ner och kollade varför den uppträdde så konstigt och då såg jag att den snärjt en 0.35 nylon lina mellan fötterna. Som tur var hade den inte skadat sig alltför mycket och jag befriade den.

Helt jävla sjukt vad vissa kastar saker vid fiskeplatserna, förjävligt :/

Kommentera

Originally posted by korten
            helt rätt. tjuvfiske i P&T sjöar gillas inte, men en vanlig sjö efter t.ex brax, id spelar ingen större roll då man kör c&r
            Tjuvfiske är alltid tjuvfiske.

Kommentera

Originally posted by Stizo
              Tjuvfiske är alltid tjuvfiske.
              Men du måste väll ändå hålla med om att det är en stor skillnad på att tjuvfiska i ett vatten som bara råkar ägas av någon kommun och är helt ovårdat, och att tjuvfiska i en sjö som folk lägger ner mycket tid och en massa pengar på att vårda (typ p&t sjö)...

Kommentera

Skulle cykla ner till en liten vik i mälaren för att fiska abbore, då jag och min kompis stanned till viden en död mås. Döda fåglar har man sett tidigare men den här var lite speciel. Den hade nämligen en röd vit hi-lo vobbler i käften.
                Jag menar, hur lyckas man??????
                jonas

Kommentera

Originally posted by jonasjonas
                  Skulle cykla ner till en liten vik i mälaren för att fiska abbore, då jag och min kompis stanned till viden en död mås. Döda fåglar har man sett tidigare men den här var lite speciel. Den hade nämligen en röd vit hi-lo vobbler i käften.
                  Jag menar, hur lyckas man??????
                  Helt sjukt alltså

><(((*>

Kommentera

OM nu lagens långa arm skulle bry sig skulle den inte göra någon skillnad på om fisket skett i kommunens ankdamm eller von Pinkenstråles privata pöl. =)
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    2 050 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist