Nybörjare behöver köpråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare behöver köpråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jooonathan Visa inlägg
    Hej, har tänkt köpa ett haspelspö med rulle, behöver lite tips på vad som är viktigt att tänka på när man ska köpa.. Spelar längden på spöet någon större roll till exempel?

Skriv så mkt som möjligt ;P
    Hej Joonathan; Tanker du köpa ett haspelspö med rulle för gös, gädda och öring rekommenderar jag ett relativt lätt 9 fots (270 cm) haspelspö med SIC eller Titanringar och gärna Spigotholk. Bland mina gamla 9-fots favoritspön hittar du Berkley Phazer, Berkley Lightning, DAM Hypron XS Spin och Daiwa Super Shinobi Spin SSS9 (made in Scotland). På senare år har 9-fots Shakespeare Ambidex Titanium SP9090 med Spigotholk fått plats bland de absoluta favoritspöna för det lättare fisket.

Att välja rulle blir svårare. Mitchell 300 har alltid legat mig varmt om hjärtat. Vissa Daiwa och Shimano haspelrullar är också härligt mjuka och sköna att spinna in betet med och de lägger upp linan jämnt och fint. Gamla svensktillverkade ABU Cardinal 54 och 55 har fortfarande svårt att hitta kvalitetsmässiga konkurrenter bland dagens haspelrullar, men här tror jag att Shimano TwinPower och motsvarande Shimanorullar ligger i täten.
    Själv skulle jag nog köpa ett spö med passande rulle som ligger fint i handen och känns bra att kasta med. Glöm inte att smaken är som baken och då speciellt vad gäller köp av spön och rullar.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Kommentera

Dom där sakerna verkar lite väl dyra för min sorts fiske .. Har precis fått ett jobb efter en längre tids arbetslöshet så har inte råd att spendera alltför mycket.

Kommentera

vad tror ni om den här? är det dyrt lr ett bra pris ? ; )

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
        3 430 svar
        240 439 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01